Biało-niebieska szachownica na masce od zawsze stanowi jedną z pierwszych pozycji na liście polskich marzeń motoryzacyjnych. A seria 3 jest jednym z popularniejszych wyborów w salonach bawarskiej marki. Powód? Łączy rozsądną cenę z typowym dla BMW charakterem.
Seria 3 jest jednym z najtańszych BMW dostępnych obecnie w Polsce. To stwierdzenie oznacza jednak cenę minimalną określoną na 192 500 zł w przypadku sedana i 202 500 zł w przypadku kombi. Cennik otwiera model 318i. I choć oznaczenie nie prezentuje się okazale, pod nim ukrywa się 2-litrowy silnik benzynowy wyposażony w doładowanie. Moc jednostki sięga 156 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny już przy 1300 obr./min. W efekcie sedan przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sek.
BMW 318i standardowo jest wyposażane w 8-biegową skrzynię automatyczną Steptronic. I co najważniejsze, moc klasycznie dla bawarskiej marki trafia na tylne koła.
Słowa "wersja podstawowa" w przypadku BMW w niewielkim stopniu oddaje rzeczywistość. Bo za nieco ponad 192 tys. zł kupujący serię 3 otrzyma diodowe lampy przednie, ekrany w miejscu zegarów, system multimedialny z nawigacją satelitarną, 3-strefową klimatyzację automatyczną czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Kierowca może dopłacić m.in. z pakiet sportowy M. To jednak stanowi inwestycję oszacowaną na nieco ponad 20 tys. zł.
156-konny benzyniak otwiera ofertę. Jakie jeszcze motory może wybrać kupujący? Podczas konfigurowania fabrycznie nowego BMW serii 3 kierowca ma szansę zdecydować się na:
Za najtańsze BMW serii 3 trzeba zapłacić w Polsce co najmniej 192 tys. zł. To dużo czy mało na tle konkurencji? Najtańsze Audi A4 w polskim salonie sprzedaży kosztuje 158 600 zł. To sporo mniej. Model generacji B9 jest jednak obecny w sprzedaży od 2015 roku. To oznacza, że powoli szykuje się do emerytury. A4 B10 będzie z pewnością dużo droższe od poprzednika. Mercedes klasy C zadebiutował w roku 2021. A więc jest świeżym modelem. I kosztuje już co najmniej 200 tys. zł.