Ile kosztuje najtańsza trójka od BMW? Wciąż ma napęd na tył

BMW serii 3 generacji G20 wygląda wyjątkowo efektownie. Na tyle efektownie, że wielu Polaków chętnie skusiłoby się na tego sedana. Ile kosztuje taka przyjemność? Dziś przyjrzymy się cennikowi jednego z najpopularniejszych modeli bawarskiej marki.

O cenach kluczowych samochodów z punktu polskiego rynku motoryzacyjnego opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Biało-niebieska szachownica na masce od zawsze stanowi jedną z pierwszych pozycji na liście polskich marzeń motoryzacyjnych. A seria 3 jest jednym z popularniejszych wyborów w salonach bawarskiej marki. Powód? Łączy rozsądną cenę z typowym dla BMW charakterem.

Zobacz wideo Pościg za BMW po ulicach Kielc. Uciekinier doprowadził do dwóch kolizji

Bazowe BMW 318i nie wygląda okazale. Ma jednak 156 koni mocy

Seria 3 jest jednym z najtańszych BMW dostępnych obecnie w Polsce. To stwierdzenie oznacza jednak cenę minimalną określoną na 192 500 zł w przypadku sedana i 202 500 zł w przypadku kombi. Cennik otwiera model 318i. I choć oznaczenie nie prezentuje się okazale, pod nim ukrywa się 2-litrowy silnik benzynowy wyposażony w doładowanie. Moc jednostki sięga 156 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny już przy 1300 obr./min. W efekcie sedan przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sek.

BMW 318i standardowo jest wyposażane w 8-biegową skrzynię automatyczną Steptronic. I co najważniejsze, moc klasycznie dla bawarskiej marki trafia na tylne koła.

BMW serii 3: wyposażenie standardowe, wersje silnikowe

Słowa "wersja podstawowa" w przypadku BMW w niewielkim stopniu oddaje rzeczywistość. Bo za nieco ponad 192 tys. zł kupujący serię 3 otrzyma diodowe lampy przednie, ekrany w miejscu zegarów, system multimedialny z nawigacją satelitarną, 3-strefową klimatyzację automatyczną czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Kierowca może dopłacić m.in. z pakiet sportowy M. To jednak stanowi inwestycję oszacowaną na nieco ponad 20 tys. zł.

156-konny benzyniak otwiera ofertę. Jakie jeszcze motory może wybrać kupujący? Podczas konfigurowania fabrycznie nowego BMW serii 3 kierowca ma szansę zdecydować się na:

  • diesla 316d o mocy 122 koni mechanicznych. Jego cennik startuje od 202 500 zł.
  • diesla 320d xDrive o mocy 190 koni mechanicznych i wyposażonego w układ napędu na wszystkie koła. Jego cennik startuje od 232 500 zł.
  • hybrydę plug-in 320e, która łączy 163-konnego, 2-litrowego benzyniaka i 109-konny motor elektryczny. Moc systemowa to 204 konie mechaniczne, a cennik startuje od 230 tys. zł.
  • 510-konny wariant M3 Touring. Jego cennik startuje jednak od 497 tys. zł.

Jak cena BMW serii 3 wypada na tle konkurencji?

Za najtańsze BMW serii 3 trzeba zapłacić w Polsce co najmniej 192 tys. zł. To dużo czy mało na tle konkurencji? Najtańsze Audi A4 w polskim salonie sprzedaży kosztuje 158 600 zł. To sporo mniej. Model generacji B9 jest jednak obecny w sprzedaży od 2015 roku. To oznacza, że powoli szykuje się do emerytury. A4 B10 będzie z pewnością dużo droższe od poprzednika. Mercedes klasy C zadebiutował w roku 2021. A więc jest świeżym modelem. I kosztuje już co najmniej 200 tys. zł.

Więcej o:
Copyright © Agora SA