Ponad 100 mln. zł. Tyle zarezerwowała GDDKiA na nową inwestycję w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic (PB100). To nowa obwodnica w ciągu drogi krajowej DK24. Planowaną trasą ominiemy miejscowość Kamionna, która od lat zmaga się ze sporym ruchem tranzytowym.
Nowa trasa o długości 3,5 km powstanie w formule projektuj i buduj. Na wykonawcy będzie spoczywać obowiązek zaprojektowania drogi oraz uzyskania wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych (co ciekawe Czesi i Słowacy nie stosują formuły popularnej w Polsce i sami opracowują projekty a zwycięzcy przetargów mają tylko zadania budowlane). Zwycięzca postępowania przetargowego nie powinien zwlekać z dokumentacją. Ma bowiem 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to inwestycja powinna być ukończona w ciągu 36 miesięcy (do tego terminu nie wlicza się przerw zimowych). Nowa obwodnica Kamionnej powinna być zatem gotowa pod koniec 2028 r. Zgodnie z kontraktem to będzie droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).
Kto wybuduje nową trasę? Z 8 złożonych ofert aż 6 mieści się w budżecie przyjętym przez GDDKiA (101,5 mln zł). Wyższe propozycje złożyły Strabag i Colas Polska.