Wyczekiwane odcinki autostrady A2 Warszawa - Siedlce. Przygotuj się na korki w nowych miejscach trasy

Według niektórych producentów samochodów można już dojechać autostradą z Warszawy do Siedlec. W praktyce to jeszcze niemożliwe, gdyż w budowie są trzy odcinki. Drogowcy zrobili spory postęp. Budowane odcinki wreszcie udało się połączyć.

Jeszcze w trakcie tegorocznej majówki połączenie dwóch odcinków autostrady A2 Warszawa – Siedlce wyglądało tak jak na dwóch poniższych zdjęciach. Odcinek Siedlce Zachód — Siedlce Południe wyróżniał się nie tylko poziomem zaawansowania prac, ale także nawierzchnią ułożoną na całej długości budowanej trasy. Co innego w przypadku odcinka Groszki – Siedlce Zachód. Brakowało jeszcze kilku warstw drogi.

Autostrada A2. Połączenie odcinków Groszki-Siedlce Zachód i Siedlce Zach.-Siedlce Płd. Zdjęcie z maja 2024 r.
Autostrada A2. Połączenie odcinków Groszki-Siedlce Zachód i Siedlce Zach.-Siedlce Płd. Zdjęcie z maja 2024 r. Tomasz Okurowski
Autostrada A2. Połączenie odcinków Groszki-Siedlce Zachód i Siedlce Zach.-Siedlce Płd. Zdjęcie z maja 2024 r.
Autostrada A2. Połączenie odcinków Groszki-Siedlce Zachód i Siedlce Zach.-Siedlce Płd. Zdjęcie z maja 2024 r. Tomasz Okurowski
Zobacz wideo Hybrydowe Audi Q3 45 TFSI e S line rozwija moc maksymalną 245 KM i jest to wersja mniej dynamiczna od Q3 z silnikiem benzynowym o takiej samej mocy. Zatem czym Q3 plug-in uwodzi?

Na szczęście drogowcy nie próżnowali w trakcie pierwszego miesiąca wakacji. Z pewnością sprzyjała im dobra pogoda, więc poczynili widoczne postępy. Przede wszystkim udało się już połączyć poszczególne odcinki autostrady, więc nie straszą już spore uskoki na granicznych fragmentach. Na zdjęciach lotniczych widoczna jest także w wielu miejscach betonowa nawierzchnia (beton C35-45) i warstwa poślizgowa pod beton nawierzchniowy. Na niektórych drogach lokalnych, które wymagały przebudowy ułożono zaś asfaltową warstwę ścieralną. A jak to wygląda w statystykach?

Zaawansowanie robót (projektowania) na budowie autostrady A2 Warszawa — Siedlce

  • Kałuszyn-Groszki – 78,2 proc. (99,1 proc.)
  • Groszki-Siedlce Zachód – 62,3 proc. (95,2 proc.)
  • Siedlce Zach.-Siedlce Płd. – 96,6 proc. (99,8 proc.)
Autostrada A2 Groszki-Siedlce Zachód - stan na lipiec 2024 r.
Autostrada A2 Groszki-Siedlce Zachód - stan na lipiec 2024 r. GDDKiA

Otwartą kwestią pozostaje, kiedy uda się udostępnić do ruchu wszystkie odcinki, by autostradą przejechać pomiędzy Siedlcami a Warszawą. Zgodnie z planem GDDKiA w ciągu najbliższych miesięcy (niewykluczone, że we wrześniu 2024 r.) kierowcy ominą autostradą dość mocno zatłoczony Kałuszyn i tuż za miejscowością wjadą na DK2 (okolice wzniesienia zwanego potocznie pijaną górką i skrzyżowania DK2 z drogą wojewódzką DW697). Z pewnością na węźle i pobliskim rondzie będzie tłoczno.

Autostrada A2 odcinek Kałuszyn-Groszki
Autostrada A2 odcinek Kałuszyn-Groszki GDDKiA
Autostrada A2 Groszki-Siedlce Zach.
Autostrada A2 Groszki-Siedlce Zach. GDDKiA
Autostrada A2 Siedlce Zach.-Siedlce Płd.
Autostrada A2 Siedlce Zach.-Siedlce Płd. GDDKiA

Krótki odcinek autostrady A2 będzie także udostępniony w okolicach Siedlec, by ominąć zakorkowane miejscowości Nowe Opole czy Iganie (Nowe i Stare) czy część obwodnicy Siedlec. Newralgicznym miejscem stanie się wówczas zjazd z autostrady w okolicach Żelkowa. Można wówczas oczekiwać większych korków na DK2 w okolicach ronda w Białkach (oraz okolicznych dróg dla zmierzających nie tylko do Siedlec, ale dalej na wschód czy na południe do Łukowa) aż do czasu, gdy uda się udostępnić kolejny odcinek A2 Siedlce Południe – Malinowiec (zaawansowanie rzeczowe robót przekroczyło 40 proc.). A co z tak kluczowym połączeniem Groszki – Siedlce Zachód? Na ten fragment autostrady poczekamy zapewne do połowy przyszłego roku.

Więcej o: