Co się dzieje na drodze S3? To przełomowy rok. Będą dwa otwarcia! "Dwunawowy tunel"

Droga ekspresowa S3 jest kluczowa dla kierowców z zachodu Polski. Mamy dla nich bardzo dobre informacje. W tym roku na ekspresowej trójce dużo się zadzieje.

Droga ekspresowa S3 to jedna z tych, która została już prawie w całości skończono, a kierowcy z zachodu bardzo ją sobie chwalą. Z planowanych około 470 kilometrów jeździć można już po ponad 400, a niedługo ta liczba jeszcze wzrośnie. S3 przebiega z północy na południe przez trzy województwa: zachodniopomorskie, lubuskie i dolnośląskie, a docelowo ma dobiec aż do granicy z Czechami. Najważniejsze miasta na trasie to Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra oraz Legnica. S3 przecina się z dwiema kluczowymi autostradami: A2 oraz A4. Kierowcy mają powody do zadowolenia.

GDDKiA wspomina o S3 w większym komunikacie

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad niedawno podsumowywała, jak wyglądają dalsze plany budowy nowych dróg ekspresowych i autostrad. W większym komunikacie drodze S3 poświęcono oddzielny, całkiem spory akapit. I wcale nas to nie dziwi. GDDKiA ma dla kierowców znakomite informacje. Rok 2024 r. będzie dla S3 przełomowy, czekają nas otwarcia dwóch ważnych odcinków.

Po pierwsze, Dyrekcja zarzeka się, że jeszcze w te wakacje udostępniony zostanie kierowcom dolnośląski, ponad 16-kilometrowy odcinek S3 Bolków – Kamienna Góra. Odcinek wyjątkowy, bo z dwoma, dwunawowymi tunelami, z czego jeden o długości prawie 2,5 km. Będzie to najdłuższy tunel pozamiejski w kraju, a jednocześnie najdłuższy tunel drążony w skale.

A to nie koniec dobrych wieści. W planach jest udostępnienie kierowcom dwa ostatnie fragmenty tej trasy o łącznej długości 33 km - Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn (oba w woj. zachodniopomorskim). A to oznacza, że droga S3 zostanie ukończona. - Cały ciąg drogi ekspresowej S3 o długości ok 470 km od portów w Świnoujściu do granicy z Czechami będzie służył kierowcom - komentuje GDDKiA.

Ile dróg szybkiego ruchu powstaje w Polsce?

Od początku 2024 r. podpisaliśmy 25 umów, zdecydowanie więcej niż w całym 2023 r., a ich liczba jeszcze wzrośnie. Podpisane w tym roku umowy na realizacje to blisko 333 km nowych dróg o wartości ponad 12,4 mld zł. W 2023 r. na inwestycje wydaliśmy ok. 17 mld zł, a prognoza na ten rok to ok. 20 mld zł. W realizacji mamy ponad 1,6 tys. km nowych dróg. Te liczby mówią same za siebie

- komentuje GDDKiA. Nie powinno nikogo dziwić, że w ostatnim czasie jest aż tyle wieści z budów i planów budów kolejnych dróg. W przetargu znajduje się teraz 21 zadań na drogi o łącznej długości około 183 kilometrów, a realizowanych jest 122 zadań na prawie 103 kilometry autostrad i aż 1210 dróg ekspresowych.

Zobacz wideo Zapomniał o zakazie wyprzedzania. Szofer zrobił to na oczach funkcjonariuszy z grupy SPEED
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.