Droga S3 jeszcze dłuższa. Kierowcy dostali kilkanaście kilometrów. Czekamy na Czechów

Drogowcy mają sporo dobrych wieści z budowy drogi S3 na południu kraju. Ostatnie brakujące odcinki ważnej ekspresówki nabierają realnych kształtów.

O drogach w Polsce piszemy codziennie na stronie głównej gazeta.pl. Droga ekspresowa S3 to jedna z tych, która została już prawie w całości skończono, a kierowcy z zachodu bardzo ją sobie chwalą. Z planowanych około 470 kilometrów jeździć można już po ponad 400, a niedługo ta liczba jeszcze wzrośnie. S3 przebiega z północy na południe przez trzy województwa: zachodniopomorskie, lubuskie i dolnośląskie, a docelowo ma dobiec aż do granicy z Czechami. Najważniejsze miasta na trasie to Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra oraz Legnica. S3 przecina się z dwiema kluczowymi autostradami: A2 oraz A4. GDDKiA poinformowała właśnie o postępach prac na południu.

Zobacz wideo 4000 zł mandatu za niebezpieczny manewr ciężarówką

Droga S3 na południu. Zostaną tylko trzy kilometry, ale czekamy na Czechów

Pozwolenie na użytkowanie otrzymaliśmy dla całego 15-kilometrowego odcinka od Kamiennej Góry przez Lubawkę do granicy państwa. Natomiast do ruchu został udostępniony ponad 12-kilometrowy odcinek S3 pomiędzy węzłem Kamienna Góra Północ a węzłem Lubawka

- komentuje Dyrekcja w swoim najnowszym komunikacie. Podaje także, co dzieje się na pozostałym trzykilometrowym odcinku na południu. Fragment od węzła Lubawka do granicy państwa zostanie udostępniony kierowcom po zakończeniu prac na odcinku przygranicznym po stronie czeskiej. Jeśli wszystko pójdzie po myśli Czechów, to droga będzie gotowa w 2025 r.

Ile kilometrów ma w takim razie S3 tu i teraz?

Przed chwilą wspominaliśmy o 400 gotowych kilometrach drogi S3. Powyższy komunikat oznacza, że ekspresówka powiększyła się do prawie 420 km.

W realizacji pozostaje jeszcze łącznie 50 km drogi ekspresowej S3 pomiędzy Świnoujściem a Troszynem w woj. zachodniopomorskim oraz pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą na Dolnym Śląsku. Podobno realnym planem jest oddanie tych dróg kierowcom już w przyszłym roku. Wtedy S3 będzie miała planowane 470 km. - Zgodnie z naszymi deklaracjami wybudowaliśmy drogę S3 do samej granicy polsko-czeskiej. W przyszłym roku zaś kierowcy pojadą tunelem między Bolkowem a Kamienną Górą – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Trzymamy kciuki za brak opóźnień, pana ministra - za słowo.

Droga S3 między węzłami Kamienna Góra Północ i Lubawka. Liczby i ciekawostki

Droga ekspresowa S3 między Kamienną Górą i granicą państwa to droga dwujezdniowa wyposażona w dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. Wykonawca wybudował także trzy nowe węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Przebudowano także okoliczne drogi. Przy okazji nowego odcinka drogowcy mają sporo liczb i ciekawostek.

Prace trwały 37 miesięcy, a koszt całej inwestycji to aż 1,1 miliarda złotych. Obszar budowy obejmował powierzchnię około 200 ha, a łączna powierzchnia przykryta asfaltową nawierzchnią wynosi ponad 450 tys. m2. Budowa wymagała wykonania prawie 2 mln m3 wykopów i nasypów. Na całej 15-kilometrowej trasie wybudowano 21 mostów i wiaduktów o łącznej długości ok. 4,5 km, co stanowi prawie 30 proc. długości odcinka. Do tego jeszcze: 13 przejść dla zwierząt małych i średnich, 11 wiaduktów z funkcją dla dużych zwierząt, 9,3 km ekranów akustycznych oraz ponad 10 km ogrodzeń dla płazów. Czekamy na kolejne ciekawostki przy okazji nowo otwieranych odcinków dróg szybkiego ruchu. Oby jak najwięcej takich okazji.

Nowy odcinek drogi S3 Kamienna Góra Północ - Lubawka. Organizacja ruchuNowy odcinek drogi S3 Kamienna Góra Północ - Lubawka. Organizacja ruchu mat. GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.