Więcej o drogach w Polsce przeczytasz na stronie głównej gazeta.pl. Jeśli w ostatnich dniach zauważyliście coraz więcej drogowych komunikatów, to coś w tym jest. Idą wybory, a drogi to wdzięczny temat, który wszystkich interesuje. Nowa droga szybkiego ruchu realnie wpływa na komfort życia i kierowców, i mieszkańców. Ci pierwsi jadą krócej i wygodniej, a ci drudzy pozbywają się transportu ze swoich miejscowości, co oznacza, że żyje się im przyjemniej, bezpieczniej, a powietrze jest mniej zatrute. Nie dziwi więc, że politycy lubią się ogrzać w blasku nowych inwestycji, a ludzie o nich czytać. Trzymamy tylko kciuki, by ten drogowy zapał nie osłabł po wyborach. Niezależnie która opcja zwycięży. Wciąż na mapie Polski są miejsca, gdzie trzeba dokończyć siatkę esek i autostrad.
Droga ekspresowa S11 będzie przebiegać aż przez pięć województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie, opolskiej oraz śląskie. Połączy nadbałtyckie miasta (zacznie się w okolicach Koszalina) z Piłą, Poznaniem, Ostrowem Wielkopolskim, Lublińcem, Bytomiem i dotrze aż do Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Będzie się przecinać z kilkoma bardzo ważnymi szlakami. Według planów ma mieć około 550 km.
Niedawno udostępniliśmy kierowcom ekspresową obwodnicę Olesna. Pora na kolejny krok, którym będzie budowa drogi ekspresowej pomiędzy obwodnicami Kępna i Olesna. W ten sposób powstanie spójny system zapewniający wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży w południowo-zachodniej Polsce
- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdradziła nam swoje plany dotyczące bardzo długiego odcinka S11. Ten zostanie podzielony na trzy mniejsze.
Droga S11 ma powiększyć o prawie 46 kilometrów. Będzie to dwujezdniowa ekspresówka z dwoma pasami ruchu. Tak dużych inwestycji nie robi się na raz. Żeby przyspieszyć prace dzieli się je na mniejsze odcinki. w tym przypadku będą trzy:
Wiemy już, że przewidziano na niej budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. Na całym prawie 46 km odcinku zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Powstanie też nowy MOP za węzłem Kluczbork Północ, a także Obwód Utrzymania Drogi.
Na razie większość S11 znajduje się jeszcze w planach. Kiedy linie na mapie Polski zmienią kolor na czarny, który oznacza drogę gotową i oddaną kierowcom? GDDKiA twierdzi, że do 2030 roku cała trasa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Ambitne plany. Na razie z planowanych 550 km możemy jeździć po ponad 150 km.