Ważny węzeł na trasie S7 otwarty. Czy korki w Warszawie się zmniejszą?

W czwartek po południu drogowcy otworzyli węzeł Antoninów na trasie S7 pod Warszawą. Mieszkańcy stolicy liczą na to, że dzięki niemu zmniejszą się korki na ul. Puławskiej i zostanie odciążony węzeł Lesznowola.

Drogi ekspresowe S8 oraz S7 prowadzące na południe od Warszawy funkcjonują jak naczynia połączone. Trasa S7 została otwarta w tak zwanym trybie przejezdności (pełny przekrój dwóch pasów ruchu, ale z ograniczeniem prędkości i bez pasa awaryjnego) już przed weekendem majowym, ale brakowało połączenia, którym stał się węzeł S7 oddany do użytku ostatniego dnia sierpnia.

Zobacz wideo Kierowca zawrócił w tunelu i jechał pod prąd. źródło: GDDKiA

Więcej  wiadomości o nowych drogach znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że to dopiero początek zmian, które mają ułatwić kierowcom dojazd do nowej drogi wylotowej na Kraków oraz sprawić, że poruszanie się pomiędzy okolicznymi miejscowościami i dotarcie do podwarszawskiego Piaseczna stanie się szybsze.

Nie wszyscy wiedzą, gdzie jest węzeł Antoninów na S7, ale mieszkańcy Piaseczna powinni

Przy tej okazji minister infrastruktury podkreślił, że taka jest przewaga budowanych dróg ekspresowych nad autostradami. Można je rozbudować o dużą liczbę węzłów drogowych. Wkrótce ma zostać otwarty kolejny, czyli Tarczyn Północ na trasie S7. Podobno trwają na nim ostatnie prace, a kiedy się zakończą, GDDKiA będzie czekać tylko na wydanie pozwolenia jej użytkowania. Wykonawca tej inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych i lokalnych, dwóch MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo) oraz ogrodzenia tej drogi ekspresowej. Kiedy to nastąpi, niestety zacznie się remont 17-kilometrowego odcinka drogi DK7, który zacznie się 17 km za Sękocinem Starym i skończy przed Rembertowem, ale nie powinien potrwać dłużej niż do IV kwartału 2024 r.

Na udrożnienie południowych wyjazdów z Warszawy liczą też mieszkańcy Piaseczna, bo trasy ekspresowe S7 i S8 wspólnie miały odciążyć południową część ul. Puławskiej prowadzącą do tej podwarszawskiej miejscowości. Na razie efekty są średnio widoczne, między innymi dlatego, że tworzą się korki z powodu kiepskich dojazdów do części drogi S7, która jest nazywana Puławską-bis.

To jeszcze nie koniec zmian przebiegu tras S7 i S8 na południe od Warszawy

Dzięki zmianom wprowadzonym przez drogowców w 2023 r. na południu od stolicy udało się rozdzielić wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8. Wcześniej ruch nadmiernie kumulował się pomiędzy węzłem Opacz (element Południowej Obwodnicy Warszawy) oraz Jankami. Wylotówka z Warszawy w stronę Krakowa teraz rozpoczyna się przy węźle Warszawa Lotnisko. Stamtąd dwujezdniowa droga prowadzi przez aż 230 km do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Niedawno GDDKiA uruchomiła węzeł Złotokłos, a węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe zyskały pełną funkcjonalność. Krok po kroku mieszkańcy aglomeracji warszawskiej zbliżają się do pełnego udrożnienia południowych wyjazdów ze stolicy.

Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa-Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość tego dofinansowania trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km to ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji wyniósł ponad 2,1 mld zł.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.