Ten wynik jest spełnieniem celu, wyznaczonego przez dyrektora generalnego Jima Farleya podczas debiutu Forda Mustanga GTD w sierpniu 2023 roku. 815-konny sportowy samochód prowadzony przez kierowcę Multimatic Motorsports, Dirka Mullera, pokonał Zielone Piekło w zarejestrowanym czasie 6:57:685 min. Jest to piąty czas, uzyskany przez produkcyjny samochód sportowy, odnotowany w oficjalnym rejestrze niemieckiego toru Nurburgring, a Mustang GTD jest szóstym pojazdem w tej klasie, który przekroczył barierę siedmiu minut.
Jakimi autami wykręcono lepsze czasy od Forda Mustanga GTD? Porsche 911 GT3 z zestawem Manthley Racing Performance Kit w 2022 roku przejechało Nurburgring w czasie 6:55,737 min. Nowsze i wciąż aktualne Porsche 911 GT3 RS potrzebowało 6:49,328 min, a Porsche 911 GT2 z modyfikacjami Manthleya – 6:43,300 min. Świetnym osiągnięciem może pochwalić się też Mercedes-AMG GT Black Series, który pętlę pokonał w 6:48,047 min. Absolutnym rekordzistą wśród seryjnych samochodów drogowych jest jednak Mercedes-AMG GT One – czas 6:29,090 min.
Sukces Mustanga GTD na torze Nurburgring to zasługa niewielkiego, oddanego zespołu inżynierów i projektantów, którzy przez dwa lata intensywnie pracowali nad przekształceniem samochodu wyścigowego Mustang GT3 w pierwszy w historii supersamochód z emblematem Mustang. Ford udokumentował ich wysiłek w trakcie przygotowań do pomiaru czasu na torze Nurburgring w 13-minutowym filmie dokumentalnym "The Road To The Ring", który opisuje trudności, dramaty i emocje związane z pracami rozwojowymi nad Mustangiem GTD.
Mustang GTD jest najszybszym Mustangiem w historii. Model stanowi wyznacznik najwyższych możliwości sportowych Mustanga i sumę doświadczeń wyniesionych z programu Mustanga GT3 i współpracy Ford Performance Motorsports z Multimatic Motorsports, w szczególności w zakresie aerodynamiki i ustawień na tory wyścigowe.
Pojazd napędzany silnikiem 5.2 V8 rozwijającym moc 815 KM jest w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej 315 km/h. Mustang GTD został wyposażony w hamulce węglowo-ceramiczne, półaktywne zawieszenie, aktywną aerodynamikę czy nadwozie z włókna węglowego. Auto w specyfikacji fabrycznej miało dodatkowo na pokładzie wyposażenie bezpieczeństwa, wymagane na torze Nurburgring, co oznacza montaż specjalnego kubełkowego fotela z pięciopunktowymi pasami i klatki bezpieczeństwa. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.