Ford Mustang GTD szokuje osiągami. To najmocniejszy i najszybszy Mustang w historii

Ford pęka z dumy. Po raz kolejny chwali się zatem możliwościami 815-konnego Mustanga. Szczególnie że ma ku temu specjalną okazję. Najmocniejszy wariant modelu wkrótce pojawi się na Nürburgring. Ma tam do wykonania zadanie.

Ford Mustang to silnik V8. To coupe to też kwintesencja amerykańskiego stylu życia czy klasyczny musce car. Teraz do listy przymiotów Mustang może dopisać kolejny. GTD jest najmocniejszy i najszybszy w historii. Osiągi tego samochodu mogą naprawdę szokować. I piszę to bez krztyny przesady.

Zobacz wideo Premiera samochodu Ford Capri

Mustang jest tak mocny, jak Ferrari Superfast. Bije na głowę 911 GT3 RS

Pod długą i wyraźnie wybrzuszoną maską Mustanga GTD inżynierowie umieścili 5,2-litrowy silnik V8. Ten rasowo warczy, a do tego został sparowany z doładowaniem. Ale doładowaniem mechanicznym, czyli kompresorem. Dzięki temu motor jest w stanie wygenerować aż 815 koni mechanicznych mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Jest zatem tak mocny, jak Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé czy Ferrari 812 Superfast. Powiem więcej, 5,2-litrowa jednostka V8 ze sprężarką mechaniczną oferuje lepszy stosunek mocy do pojemności skokowej, niż silnik w Porsche 911 GT3 RS.

Moc to dopiero pierwsza z zalet nowego układu napędowego. Motor korzysta też z układu smarowania z suchą miską olejową. Ten pomaga utrzymać smarowanie długotrwale obciążanego silnika. Poza tym umożliwia zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 7650 obr/min. Inżynierowie zamontowali też mniejsze koło pasowe sprężarki, tytanowy wydech i zmodyfikowany układ dolotowy.

Ford Mustang GTD szokuje osiągami. To najmocniejszy i najszybszy Mustang w historii
Ford Mustang GTD szokuje osiągami. To najmocniejszy i najszybszy Mustang w historii Fot. Ford

Mustang GTD ma aktywne klapy aerodynamiczne i karbonowe hamulce

Ford zdawał sobie sprawę z tego, że projekt Mustanga GTD jest wyjątkowy. Wyjątkowo się zatem do niego przyłożył. Inżynierowie obniżyli masę pojazdu. A do tego popracowali nad aerodynamiką. Pojazd otrzymał m.in. system redukcji oporów powietrza. Ten może zmieniać kąt nachylenia tylnego spojlera i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu. Dzięki temu nieustannie szuka równowagi między przepływem powietrza a dociskiem, przyczepnością i możliwością rozwinięcia maksymalnie dużej prędkości.

Ford Mustang GTD jest też wyposażony w hamulce węglowo-ceramiczne i wewnętrzne tylne zawieszenie z półaktywnymi amortyzatorami.

Mustang GTD osiąga 325 km/h. To absolutny precedens w historii modelu

815 koni mechanicznych w połączeniu z dopracowaną aerodynamiką i zawieszeniem sprawia, że Ford Mustang GTD staje się prawdziwym potworem drogowym. Z prędkością maksymalną na poziomie wynosząca 325 km/h, coupe nie ma precedensu w historii modelu. Wynikiem ustępuje jedynie Fordowi GT, wyposażonemu w system redukcji oporu powietrza Drag Reduction System. A to wszystko sprawia, że ekipa Forda nie może się już doczekać kiedy zabierze limitowanego Mustanga na legendarny tor Nürburgring. Tam zespół chce zrealizować zobowiązanie mówiące o tym, że GTD pokona pętlę w czasie poniżej 7 minut.

Więcej o: