Gama linii modelowej Taycan jeszcze nigdy nie była tak szeroka: trzy odmiany nadwoziowe, napęd na tylne lub wszystkie koła i różne poziomy mocy napędu Porsche E-Performance – od 300 kW (408 KM) do 760 kW (1033 KM). Łącznie teraz można wybierać spośród 16 wariantów. Nowe wydanie Porsche Taycan GTS można już konfigurować i zamawiać w Polsce. Elektryczna limuzyna kosztuje od 683 000 zł, a kombi Sport Turismo od 688 000 zł. Pierwsze egzemplarze mają pojawić się w salonach na początku 2025 roku.
GTS to skrótowiec od hasła "Gran Turismo Sport". Od czasu Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku te trzy litery cieszą się wśród fanów Porsche szczególną renomą. Teraz także do oferty linii modelowej Taycan powraca wariant z tą legendarną kombinacją liter.
Taycan GTS otrzymał te same liczne udoskonalenia w obszarach wzornictwa, techniki i technologii oraz wyposażenia, które obejmowała aktualizacja Porsche Taycan przeprowadzona na początku 2024 roku. Elektryczny samochód sportowy przewyższa swojego poprzednika pod każdym względem. W nowych wcieleniach oferuje wyższą moc oraz większy zasięg, a do tego szybciej przyspiesza i sprawniej, a także w krótszym czasie się ładuje. Wszystkie odmiany Porsche Taycan wyróżnia jeszcze bardziej rozbudowana lista wyposażenia standardowego oraz najnowsza generacja koncepcji obsługi i wyświetlania informacji Porsche Driver Experience.
Jednoczesna poprawa osiągów i efektywności to zasługa szeregu czynników: zaawansowanego zespołu napędowego z nowym silnikiem tylnej osi, o mocy nawet o 80 kW wyższej niż jego poprzednik (dotyczy wszystkich wariantów), zmodyfikowanego falownika ze zoptymalizowanym oprogramowaniem, pojemniejszych akumulatorów, udoskonalonego zarządzania termiką, pompy ciepła nowej generacji oraz zmodyfikowanej strategii rekuperacji i działania napędu na wszystkie koła. Na przykład na stacjach ładowania prądem stałym o napięciu 800 V samochód można ładować z mocą do 320 kW. Maksymalna moc rekuperacji podczas wytracania wysokich prędkości wzrosła do 400 kW.
Porsche Taycan GTS w trybie overboost przy użyciu Launch Control rozwija maksymalną moc do 515 kW (700 KM) – to o 75 kW (102 KM) więcej niż w poprzedniku. Dzięki nowej funkcji push-to-pass, wchodzącej w skład standardowego pakietu Sport Chrono, za naciśnięciem przycisku można na 10 sekund zwiększyć dostępną moc nawet o 70 kW (95 KM). Co więcej, push-to-pass w wariancie GTS ma szczególnie sportowy charakter, ponieważ moment obrotowy przy niskich prędkościach jest podnoszony do poziomów Launch Control. Podobnie jak w przypadku Porsche Taycan Turbo GT pozostały czas tego "doładowania" wskazuje licznik w zestawie wskaźników, z dynamiczną inscenizacją za pomocą animowanych pierścieni na prędkościomierzu.
Sportowa limuzyna Taycan GTS oraz Taycan GTS Sport Turismo osiągają 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 3,3 sekundy – o 0,4 sekundy szybciej niż ich poprzednicy. Aby ukończyć sprint od 0 do 200 km/h, sportowa limuzyna potrzebuje zaledwie 10,4 sekundy – to o 1,6 sekundy krócej niż wcześniej. Równocześnie zasięg wzrósł o ponad 120 kilometrów i obecnie wynosi do 628 kilometrów w cyklu WLTP. Co ciekawe, charakter GTS-a oddaje bardziej wyrazisty profil dźwiękowy napędu, odróżniający go od pozostałych wariantów.
Wizytówką GTS-a są liczne detale w kolorze czarnym lub Anthracite Grey. W porównaniu z poprzednikiem – przednie i tylne zderzaki Sport Design mają wstawki lakierowane na czarno. Identyczne wykończenie otrzymały podstawki lusterek zewnętrznych. Zarówno standardowe obręcze Taycan Turbo S Aero Design o średnicy 20 cali, jak i 21-calowe opcjonalne felgi RS Spyder Design w przypadku GTS-a są lakierowane wyłącznie na odcień Anthracite Grey. Wiele okładzin w kabinie pochodzi z wariantów Taycan Turbo GT.
Nowy Taycan GTS jest standardowo wyposażony na przykład w rozszerzone zestawy elementów wykończonych sportowym materiałem Race-Tex oraz gładką skórą w kolorze czarnym. Specyfikacja obejmuje również adaptacyjne fotele sportowe (z 18-kierunkową regulacją elektryczną), wielofunkcyjną kierownicę sportową GT z przełącznikiem trybu jazdy i podgrzewaniem, a także pakiet Sport Chrono zawierający funkcję push-to-pass oraz tryb torowy. Wyposażenie seryjne obejmuje też nagłośnienie BOSE Surround Sound System. W zestawie wskaźników, na mierniku mocy i grafice startowej, znalazło się logo GTS.
Na życzenie oferowana jest wielofunkcyjna kierownica sportowa GT znana z wariantów Taycan Turbo GT, obszyta czarnym materiałem Race-Tex. Wyróżniają ją dwa przełączniki trybów oraz łopatki dla funkcji push-to-pass i odzyskiwania energii. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS występuje teraz nie tylko z elementami w kolorze Carmine Red, ale i Slate Grey Neo.
Specyficzne dla GTS-a podwozie i opcjonalna tylna oś skrętna nadają mu szczególnie sportowy charakter. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM) standardowo łączy się z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Opcjonalnie dostępne jest podwozie Porsche Active Ride ze specyficznym dla GTS-a strojeniem. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.