Porsche wprowadza na rynek 700-konnego Taycana GTS i podaje polskie ceny

Do oferty zmodernizowanego Porsche Taycan dołącza odnowione wydanie GTS. Dzięki mocy szczytowej z Launch Control sięgającej 515 kW (700 KM) wersja ta jest słabsza jedynie od odmian Turbo. Auto będzie dostępne na rynku z nadwoziami sportowej limuzyny oraz sportowego kombi.

Gama linii modelowej Taycan jeszcze nigdy nie była tak szeroka: trzy odmiany nadwoziowe, napęd na tylne lub wszystkie koła i różne poziomy mocy napędu Porsche E-Performance – od 300 kW (408 KM) do 760 kW (1033 KM). Łącznie teraz można wybierać spośród 16 wariantów. Nowe wydanie Porsche Taycan GTS można już konfigurować i zamawiać w Polsce. Elektryczna limuzyna kosztuje od 683 000 zł, a kombi Sport Turismo od 688 000 zł. Pierwsze egzemplarze mają pojawić się w salonach na początku 2025 roku.

GTS to skrótowiec od hasła "Gran Turismo Sport". Od czasu Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku te trzy litery cieszą się wśród fanów Porsche szczególną renomą. Teraz także do oferty linii modelowej Taycan powraca wariant z tą legendarną kombinacją liter.

Lepszy pod każdym względem

Taycan GTS otrzymał te same liczne udoskonalenia w obszarach wzornictwa, techniki i technologii oraz wyposażenia, które obejmowała aktualizacja Porsche Taycan przeprowadzona na początku 2024 roku. Elektryczny samochód sportowy przewyższa swojego poprzednika pod każdym względem. W nowych wcieleniach oferuje wyższą moc oraz większy zasięg, a do tego szybciej przyspiesza i sprawniej, a także w krótszym czasie się ładuje. Wszystkie odmiany Porsche Taycan wyróżnia jeszcze bardziej rozbudowana lista wyposażenia standardowego oraz najnowsza generacja koncepcji obsługi i wyświetlania informacji Porsche Driver Experience.

Jednoczesna poprawa osiągów i efektywności to zasługa szeregu czynników: zaawansowanego zespołu napędowego z nowym silnikiem tylnej osi, o mocy nawet o 80 kW wyższej niż jego poprzednik (dotyczy wszystkich wariantów), zmodyfikowanego falownika ze zoptymalizowanym oprogramowaniem, pojemniejszych akumulatorów, udoskonalonego zarządzania termiką, pompy ciepła nowej generacji oraz zmodyfikowanej strategii rekuperacji i działania napędu na wszystkie koła. Na przykład na stacjach ładowania prądem stałym o napięciu 800 V samochód można ładować z mocą do 320 kW. Maksymalna moc rekuperacji podczas wytracania wysokich prędkości wzrosła do 400 kW.

Porsche Taycan GTS po liftingu
Porsche Taycan GTS po liftingu Fot. Porsche

Sportowe auto elektryczne

Porsche Taycan GTS w trybie overboost przy użyciu Launch Control rozwija maksymalną moc do 515 kW (700 KM) – to o 75 kW (102 KM) więcej niż w poprzedniku. Dzięki nowej funkcji push-to-pass, wchodzącej w skład standardowego pakietu Sport Chrono, za naciśnięciem przycisku można na 10 sekund zwiększyć dostępną moc nawet o 70 kW (95 KM). Co więcej, push-to-pass w wariancie GTS ma szczególnie sportowy charakter, ponieważ moment obrotowy przy niskich prędkościach jest podnoszony do poziomów Launch Control. Podobnie jak w przypadku Porsche Taycan Turbo GT pozostały czas tego "doładowania" wskazuje licznik w zestawie wskaźników, z dynamiczną inscenizacją za pomocą animowanych pierścieni na prędkościomierzu.

Sportowa limuzyna Taycan GTS oraz Taycan GTS Sport Turismo osiągają 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 3,3 sekundy – o 0,4 sekundy szybciej niż ich poprzednicy. Aby ukończyć sprint od 0 do 200 km/h, sportowa limuzyna potrzebuje zaledwie 10,4 sekundy – to o 1,6 sekundy krócej niż wcześniej. Równocześnie zasięg wzrósł o ponad 120 kilometrów i obecnie wynosi do 628 kilometrów w cyklu WLTP. Co ciekawe, charakter GTS-a oddaje bardziej wyrazisty profil dźwiękowy napędu, odróżniający go od pozostałych wariantów.

Charakterystyczne detali wersji GTS

Wizytówką GTS-a są liczne detale w kolorze czarnym lub Anthracite Grey. W porównaniu z poprzednikiem – przednie i tylne zderzaki Sport Design mają wstawki lakierowane na czarno. Identyczne wykończenie otrzymały podstawki lusterek zewnętrznych. Zarówno standardowe obręcze Taycan Turbo S Aero Design o średnicy 20 cali, jak i 21-calowe opcjonalne felgi RS Spyder Design w przypadku GTS-a są lakierowane wyłącznie na odcień Anthracite Grey. Wiele okładzin w kabinie pochodzi z wariantów Taycan Turbo GT.

Wnętrze Porsche Taycan GTS
Wnętrze Porsche Taycan GTS Fot. Porsche

Bogate wyposażenie

Nowy Taycan GTS jest standardowo wyposażony na przykład w rozszerzone zestawy elementów wykończonych sportowym materiałem Race-Tex oraz gładką skórą w kolorze czarnym. Specyfikacja obejmuje również adaptacyjne fotele sportowe (z 18-kierunkową regulacją elektryczną), wielofunkcyjną kierownicę sportową GT z przełącznikiem trybu jazdy i podgrzewaniem, a także pakiet Sport Chrono zawierający funkcję push-to-pass oraz tryb torowy. Wyposażenie seryjne obejmuje też nagłośnienie BOSE Surround Sound System. W zestawie wskaźników, na mierniku mocy i grafice startowej, znalazło się logo GTS.

Na życzenie oferowana jest wielofunkcyjna kierownica sportowa GT znana z wariantów Taycan Turbo GT, obszyta czarnym materiałem Race-Tex. Wyróżniają ją dwa przełączniki trybów oraz łopatki dla funkcji push-to-pass i odzyskiwania energii. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS występuje teraz nie tylko z elementami w kolorze Carmine Red, ale i Slate Grey Neo.

Specyficzne dla GTS-a podwozie i opcjonalna tylna oś skrętna nadają mu szczególnie sportowy charakter. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM) standardowo łączy się z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Opcjonalnie dostępne jest podwozie Porsche Active Ride ze specyficznym dla GTS-a strojeniem. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o: