BMW M4 CS drugim najszybszym produkcyjnym BMW na torze Nurburgring

Północna Pętla toru Nurburgring licząca 20 832 km to miejsce będące ostateczną próbą dynamiki, zwinności i precyzji prowadzenia, dla wszystkich samochodów BMW M. Nowe BMW M4 CS okrążyło Zielone Piekło w czasie 7:21,989 minuty, co jest drugim najlepszym czasem osiągniętym przez seryjnie produkowane auto bawarskiej marki.

Nowe BMW M4 CS z napędem na cztery koła to bardzo szybki wóz. Pierwsze 100 km/h pojawia się na zegarach w 3,4 sekundy, a przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 11,1 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 302 km/h. Pojazd nie tylko imponuje osiągami na prostej, ale także pod względem wymagającej jazdy torowej. Okrążenie 20,9-kilometrowej pętli na torze Nurburgring zajęło 7 minut i 21,99 sekundy. Wynik ten jest gorszy od aktualnego mistrza tej samej marki, o niecałe dwie sekundy.

Najszybszym produkcyjnym BMW na Nordschleife jest model M4 CSL, którym w 2022 roku uzyskało czas okrążenia 7:20,20 minuty. Porównując z czasem osiągniętym przez M4 CS różnica wynosi dokładnie 1,79 sekundy. Emocjonujący przejazd można obejrzeć na nagraniu dokumentującym ten wyczyn. Na filmie łatwo dostrzec m.in. niebywałą zdolność pojazdu do pokonywania zakrętów.

 

Pod maską 3.0 R6 M TwinPower Turbo

Do napędu M4 CS służy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo, połączony z 8-stopniową skrzynią M Steptronic i inteligentnym napędem na wszystkie koła M xDrive. Silnik maksymalną moc 550 KM uzyskuje przy 6250 obr./min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm pojawia się w zakresie od 2750 do 5950 obr./min. Układ M xDrive z przeniesieniem większej części napędu na tylną oś w połączeniu z aktywnym, również w pełni adaptacyjnym mechanizmem różnicowym M, zapewnia typowe dla pojazdów z rodziny M właściwości przyspieszania i dynamicznego pokonywania zakrętów. 

Jak informuje BMW, specjalna kinematyka osi, a także dobrane do modelu M4 CS wartości pochylenia kół, amortyzatory, dodatkowe sprężyny i stabilizatory optymalizują precyzję kierowania, przenoszenie sił bocznych, reakcję zawieszenia i amortyzacji oraz prowadzenie kół. Na potrzeby BMW M4 CS zmodyfikowano też elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M, elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu oraz zintegrowany układ hamulcowy. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.