BMW M4 CS w portfolio bawarskiej marki plasuje się pomiędzy BMW M4 Competition Coupe z napędem M xDrive, a limitowanym do 1000 sztuk modelem specjalnym BMW M4 CSL. Auto otrzymało purystyczną charakterystykę, aby mogło sprawdzać się zarówno w jeździe codziennej, jak i na torze wyścigowym umożliwiającym odkrycie pełnego potencjału pojazdu.
Zastosowanie szeregu elementów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) pozwoliło obniżyć masę własną w sumie o około 20 kg. Z karbonu jest dach, maska, przedni splitter, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, tylny dyfuzor i tylna lotka. W kabinie z karbonu wykonana jest konsola środkowa, łopatki zmiany biegów na kierownicy, listwy ozdobne i fotele kubełkowe M. Tytanowy tłumik tylny obniżył masę układu wydechowego o ponad 4 kg.
Do napędu służy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo, połączony z 8-stopniową skrzynią M Steptronic i inteligentnym napędem na wszystkie koła M xDrive. Jednostka generuje moc 550 KM (o 20 KM więcej niż w aktualnym BMW M4 Competition Coupe z napędem M xDrive). Główne modyfikacje objęły przede wszystkim zwiększenie maksymalnego ciśnienia ładowania dwóch turbosprężarek jednoobrotowych do 2,1 Bara. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm pojawia się w zakresie od 2750 do 5950 obr./min. Silnik maksymalną moc 550 KM uzyskuje przy 6250 obr./min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr./min.
Sztywne połączenie silnika z karoserią umożliwia bardzo bezpośrednie przekazywanie mocy do układu napędowego. Jak informuje producent, spontaniczne oddawanie mocy i zoptymalizowana trakcja umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 11,1 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi na 4. biegu 2,6 s, a na 5. biegu 3,3 s. Prędkość maksymalna modelu specjalnego wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h. Podczas jazd testowych na Pętli Północnej toru Nurburgring, nowe BMW M4 CS osiągnęło oficjalny i potwierdzony notarialnie czas 7:21,989 minuty na pełnym okrążeniu liczącym 20 832 km.
Układ wydechowy dysponuje elektrycznie sterowanymi klapami, lekkim tłumikiem końcowym i typowymi dla auta z rodziny M dwiema parami końcówek rur wydechowych w matowym czarnym kolorze. Brzmienie jest powiązane z ustawieniem charakterystyki silnika, które można wybrać w menu ustawień M. W trybach SPORT i SPORT+ inspirowane jest jednoznacznie atmosferą toru wyścigowego i efektownie towarzyszy zmianom biegów i związanym z nimi skokom obrotów.
Moc przenoszona jest na drogę za pośrednictwem inteligentnego napędu na wszystkie koła M xDrive. Za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego w skrzyni rozdzielczej system w sposób ciągły zmienia rozdział napędu na przednią i tylną oś, zapewniając maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy w każdej sytuacji. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego umożliwia niezmiennie sprawne działanie napędu na wszystkie koła również przy agresywnej jeździe na torze.
Układ M xDrive z przeniesieniem większej części napędu na tylną oś w połączeniu z aktywnym, również w pełni adaptacyjnym mechanizmem różnicowym M, zapewnia typowe dla M właściwości przyspieszania i dynamicznego pokonywania zakrętów. W menu ustawień M kierowca może wybrać tryb 4WD Sport, w którym na tylne koła przekazywana jest jeszcze większa część napędu. Przy wyłączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) w trybie 2WD do dyspozycji jest napęd wyłącznie na tylne koła. Lekkie obręcze w rozmiarze 19" z przodu i 20" z tyłu są standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (opcjonalnie: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) w rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu.
Specjalna kinematyka osi, a także dobrane do tego modelu wartości pochylenia kół, amortyzatory, dodatkowe sprężyny i stabilizatory optymalizują precyzję kierowania, przenoszenie sił bocznych, reakcję zawieszenia i amortyzacji oraz prowadzenie kół. Na potrzeby BMW M4 CS zmodyfikowano też elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M, elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu oraz zintegrowany układ hamulcowy. Również ustawienia dynamicznej kontroli stabilności DSC oraz trybu M Dynamic dostosowano w tym modelu do specjalnych wymagań dynamicznej jazdy na torze wyścigowym. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.