Lifting BMW serii 4 Coupe i BMW serii 4 Cabrio. Kształt grilla wciąż ten sam

BMW wprowadza aktualizację w kolejnych modelach samochodów. Tym razem liftingowi poddano BMW serii 4 Coupe i BMW serii 4 Cabrio. Choć kształ grilla pozostał bez zmian, to w innych obszarach modyfikacji nie brakuje.

BMW w marcu rozpocznie produkcję odmłodzonej serii 4. Wtedy też auto zostanie wprowadzone na rynek i podany zostanie zaktualizowany cennik. Model zarówno z zamkniętym, jak i otwartym wariantem nadwozia, niezmiennie będzie cechował się sportowo-elegancką stylistyką i ekskluzywnym stylem wnętrza. Wersja Cabrio ma miękki dach, którego proces otwierania lub zamykania trwa 18 sekund, a aktywacja może być dokonana przy prędkościach nieprzekraczających 50 km/h. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Charakterystyczny grill pozostał na miejscu

Cechy rozpoznawcze serii 4 po liftingu to przemodelowane zderzaki, reflektory z wyraziście zaprojektowanymi źródłami światła oraz dostępne opcjonalnie lampy tylne ze światłem laserowym (wykorzystane wcześniej w BMW M4 CSL). Do tego nowe lakiery i wzory obręczy kół ze stopów lekkich. Na swoim miejscu pozostał charakterystyczny grill, który kilka lat temu wzbudzał spore kontrowersje. Zmienił się jedynie wzór kraty wypełniającej wloty powietrza. Końcówki rur wydechowych wbudowane w pas tylny mają teraz średnicę zwiększoną z 90 do 100 milimetrów. Gama wyposażenia opcjonalnego zawiera stylistyczny pakiet M, pakiet M Pro oraz pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.

Szereg nowych elementów wnętrza

Coupe oraz Cabrio to niezmiennie auta 4-osobowe. Zmieniła się stylistyka kierownic i deski rozdzielczej, na nowo opracowano standardowe fotele sportowe, inne są tapicerki siedzeń oraz dekory. Zastosowano także nową koncepcję obsługi wentylacji i klimatyzacji. Standardowe wyposażenie obejmuje teraz m.in. oświetlenie nastrojowe oraz elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.

Aplikacje szklane "CraftedClarity" dostępne są teraz opcjonalnie dla wybranych elementów obsługi. Równolegle z wprowadzeniem do standardowego wyposażenia nowego systemu BMW iDrive z funkcją "QuickSelect" w nowej serii 4 opcjonalnie dostępny jest również wyświetlacz z funkcją Augmented View dla systemu nawigacyjnego BMW Maps. Oprogramowanie auta bazuje na systemie BMW Operating System 8.5. Nowa struktura menu ułatwia wybieranie funkcji czy ustawień. 

Wnętrze BMW serii 4 Cabrio po liftinguWnętrze BMW serii 4 Cabrio po liftingu Fot. Tom Kirkpatrick

Duży wybór jednostek napędowych

Oferta będzie zawierać mocne i wydajne silniki benzynowe oraz wysokoprężne z technologią BMW TwinPower Turbo oraz elektryfikację w postaci 48-woltowej technologii mild hybrid. Wszystkie zespoły napędowe pochodzą z aktualnej modułowej generacji rodziny silników Efficient Dynamics i są standardowo połączone z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic (w standardzie łopatki zmiany biegów przy kierownicy).

Czterocylindrowe silniki benzynowe legitymują się mocą 184 KM (420i) lub 245 KM (430i xDrive). Czterocylindrowy silnik wysokoprężny wytwarza moc 190 KM (420d) i jest łączony z napędem na tył lub opcjonalnie z napędem na cztery koła. BMW M440i xDrive napędza 6-cylindrowy motor o mocy 374 KM i 500 Nm. BMW 430d napędza 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 286 KM i 650 Nm. Topowy diesel M440d xDrive legitymuje się mocą 340 KM i 700 Nm.

Wszystkie 6-cylindrowe silniki rzędowe oraz 4-cylindrowy silnik wysokoprężny wyposażone są w 48-woltową technologię mild hybrid. Elektryczny napęd pomocniczy generuje moc 11 KM, która jest dostępna natychmiast po każdym ruchu pedału przyspieszenia. Ten elektryczny boost zwiększa dynamiczną reakcję układu napędowego podczas ruszania z miejsca i przyspieszania podczas jazdy. Również przy stałej prędkości napęd elektryczny wspomaga silnik spalinowy. System wykorzystanie energię elektryczną wytwarzaną w wyniku odzysku energii hamowania, która jest magazynowana w 48-woltowym akumulatorze. 

W serii 4 Coupe oraz Cabrio rozkład masy na osie ma proporcje 50:50. Seryjnie montowane są amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku. Dostępne opcjonalnie sportowe zawieszenie M i adaptacyjne zawieszenie M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym oraz sportowy układ hamulcowy M umożliwiają indywidualne dopasowanie charakterystyki pojazdu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.