Lifting BMW serii 4 Gran Coupe i wersji elektrycznej BMW i4. Oto co się zmieniło

W styczniu bieżącego roku Bawarczycy wprowadzili aktualizacje w BMW serii 4 Coupe i BMW serii 4 Cabrio, a teraz przyszedł czas na lifting BMW serii 4 Gran Coupe oraz wariantu elektrycznego o nazwie i4. Co dokładnie zmieniło się w modelach, które trafią do produkcji w lipcu?

Wszystkie spalinowe warianty BMW serii 4 Gran Coupe przeszły zmiany, podobnie jak odmiana w pełni elektryczna i4. Od strony wizualnej pojawiły się modyfikacje stylistyczne dostrzegalne na karoserii oraz we wnętrzu. W kabinie można liczyć na lepsze wyposażenie standardowe oraz zastosowany nowy kontroler BMW iDrive z funkcją QuickSelect bazujący na systemie operacyjnym BMW 8.5, a także dodatkowe usługi cyfrowe. Spalinowe wersje teraz oferowane będą już standardowo z ośmiobiegową przekładnią Steptronic i łopatkami zmiany biegów na kierownicy.

Kosmetyka zmian wizualnych

Cechy rozpoznawcze serii 4 po liftingu to przemodelowane zderzaki, reflektory z nową strukturą elementów LED i animacją świateł powitalnych oraz dostępne opcjonalnie lampy tylne ze światłem laserowym (wykorzystane wcześniej w BMW M4 CSL), które są łączone z przednimi adaptacyjnymi reflektorami LED z matrycowymi światłami drogowymi. Do tego nowe lakiery i wzory obręczy kół ze stopów lekkich. Charakterystyczna atrapa chłodnicy została nieco przeprojektowana (w BMW i4 jest częściowo zamknięta). Nowe są wzory obręczy aluminiowych, a gama wyposażenia opcjonalnego zawiera stylistyczny pakiet M, pakiet M Sport, pakiet M Sport Pro oraz pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.

Lepiej wyposażone wnętrze

W kabinie zmieniła się stylistyka kierownic i deski rozdzielczej z zakrzywionym wyświetlaczem oraz inne są tapicerki siedzeń oraz dekory. Funkcje wentylacji, klimatyzacji oraz opcjonalne podgrzewanie foteli i kierownicy obsługuje się teraz dotykowo na wyświetlaczu kontrolnym lub za pomocą poleceń głosowych, a w przypadku wentylacji poprzez nowe elementy do obsługi nawiewów powietrza. Inna nowość to szklane aplikacje CraftedClarity na wybranych elementach obsługi.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. oświetlenie ambientowe czy fotele sportowe z perforowaną tapicerką Sensatec. Czarne powierzchnie siedzeń z nową tapicerką M Performtex wchodzą w skład pakietu sportowego M, a w modelach M Performance są dostępne w standardzie. Opcjonalna skórzana tapicerka Vernasca z dekoracyjnym pikowaniem teraz dostępna jest również w nowym dwukolorowym czarno-czerwonym wariancie. Opcjonalnie można zamówić tapicerkę BMW Individual ze skóry Merino w trzech kolorach. Pojemność bagażnika we wszystkich wariantach BMW i4 i BMW serii 4 Gran Coupe wynosi od 470 litrów do 1290 l.

W kwestii bezpieczeństwa wyposażenie standardowe obejmuje wskazania ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed kolizją z przodu, asystenta parkowania, kamerę cofania i asystenta cofania. Opcjonalnie dostępny jest system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i toru jazdy oraz aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, a także asystent parkowania Plus.

 

2024 BMW serii 4 Gran Coupe - układy napędowe:

  • 420i Gran Coupe, moc 184 KM i 300, przyspieszenie 0–100 km/h: 7,9 s
  • 430i xDrive Gran Coupe, moc 245 KM i 400 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 6,1 s
  • M440i xDrive Gran Coupe, R6 moc 374 KM i 500 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 4,7 s
  • 420d Gran Coupe, moc 190 KM i 400 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 7,6 s
  • 420d xDrive Gran Coupe, moc 190 KM i 400 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 7,3 s
  • 430d xDrive Gran Coupe, R6 moc 286 KM i 650 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 5,3 s

Sześciocylindrowe spalinowe silniki rzędowe i 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna zostały wyposażone w technologię mild hybrid 48 V. Ośmiobiegowa skrzynia sportowa Steptronic oferowana w standardzie we wszystkich wersjach silnikowych. W zależności od modelu moc silnika przenoszona jest na drogę za pośrednictwem klasycznego napędu na tylne koła lub inteligentnego napędu na wszystkie koła BMW xDrive.

2024 BMW i4 - układy napędowe:

  • i4 eDrive35, moc 286 KM i 400 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 6 s
  • i4 eDrive40, moc 340 KM i 430 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 5,6 s
  • i4 xDrive40, moc 401 KM i 600 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 5,1 s
  • i4 M50 xDrive, moc 544 KM i 795 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h: 3,9 s

Wyposażenie standardowe obejmuje elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic, zintegrowany układ hamulcowy i kontrolę trakcji w pobliżu aktuatora. Modele z pakietem sportowym M mogą być wyposażone w sportowe zawieszenie M albo adaptacyjne zawieszenie M ze sportowym układem kierowniczym oraz hamulcami sportowymi M. BMW i4 standardowo wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.