Mazda CX-80 to teraz flagowy model. Ma 7 miejsc i jest do kupienia w Polsce [CENA]

Na europejskim rynku zadebiutowała Mazda CX-80. SUV wyposażony w trzy rzędy siedzeń teraz na Starym Kontynencie będzie flagowym modelem japońskiej marki. Cena w Polsce startuje od kwoty 280 900 zł.

W dniu premiery europejskiej wersji Mazdy CX-80 poznaliśmy cenę minimalną, jaką polscy klienci będą musieli zapłacić za zupełnie nowy model. Cennik otworzy kwota 280 900 zł za bogato wyposażoną wersję Exclusive-Line w konfiguracji 7-miejscowej. Podstawowym silnikiem będzie jednostka wysokoprężna o pojemności 3.3 l e-Skyactiv D o mocy 254 KM, łączona z automatyczną skrzynią biegów i napędem AWD. Szczegółowe ceny wszystkich wariantów zostaną opublikowane na początku maja. Osoby zainteresowane samochodem mogą już teraz składać zamówienia w przedsprzedaży.

Okręt flagowy

Mazda CX-80 mierzy prawie 5 metrów długości przy rozstawie osi wynoszącym ponad 3 metry. Auto jest więc dłuższe i wyższe od Mazdy CX-60. W połączeniu z dwoma składanymi i chowanymi w podłodze fotelami w trzecim rzędzie, model CX-80 po pojawieniu się na rynku, będzie dostępny z trzema konfiguracjami drugiego rzędu, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi konsolą środkową lub przejściem (konfiguracja będzie do wyboru) do trzeciego rzędu siedzeń.

Nowe niedostępne wcześniej funkcje

W aucie debiutuje kilka nowych rozwiązań. To sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View, który wykorzystuje centralny wyświetlacz i zaawansowaną grafikę, aby pomóc ustawić pojazd względem przyczepy. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.

 

Oferta będzie zawierać różne napędy

Mazda CX-80 będzie dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru. Hybrydowy wariant e-Skyactiv PHEV łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym. Motor e-Skyactiv D to rzędowy, sześciocylindrowy silnik Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V. Jednostka ta generuje moc 254 KM i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy oraz osiąganie prędkości maksymalnej 219 km/h. Układ napędowy e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. SUV z takim motorem przyspiesza od 0 do 100 km/h wynosi 6,8 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna dochodzi do 195 km/h. Dodatkowo auto potrafi przejechać 60 km w trybie całkowicie elektrycznym.

Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Przełącznik Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), które zostały już wcześniej wprowadzone w modelu CX-60. Producent informuje, że układ AWD z preferencją tylnych kół łączy stabilność i przyczepność stałego napędu na wszystkie koła z neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów właściwą dla samochodów z tylnym napędem. CX-80 ma zdolność holowania przyczep o masie do 2500 kg. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta. 

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.