Te koła! Peugeot 208 w znakomitej wersji Nostalgia. Szkoda, że to pomysł dealera

To ciekawostka prosto ze Szwajcarii. Pewien dealer przygotował wyjątkową wersję Peugeota 208. Trzeba przyznać, że wyszło naprawdę nieźle! Jego 208 Rallye gra na nostalgii aż miło.

Biały "rajdowy" Peugeot 208 to pomysł szwajcarskiego dealera Peugeotów i Citroenów Garages-Hotz na przyciągnięcie do salonów nowych klientów. To nieoficjalna wersja Rallye, która gra na nostalgii każdego fana sportów motorowych i francuskiej motoryzacji. Sam dealer opisuje swoją autorską limitowaną wersję wyposażenia jako hołd dla legendarnego Peugeota 205 Turbo 16 Group B. To prezent na 40. urodziny zasłużonej rajdówki. Jeśli czyta nas ktoś ze Szwajcarii i jest zainteresowany zakupem, to polecamy odwiedzić oficjalną stronę projektu.

Zobacz wideo Testujemy Toyotę GR86 na Silesia Ring. Granatowa ma automat, czerwona - ręczną skrzynię [Autopromocja]

Peugeot 208 Rallye - zadziorny z wyglądu

Jako że to inicjatywa i pomysł dealera samochodów, a nie samego producenta, to możliwości były tu ograniczone. Szwajcarzy postawili na rajdowe dodatki, nawiązania do legendy i kilka smaczków. Trzeba przyznać, że wyszło im znakomicie, a nas ujęły zwłaszcza charakterystyczne białe koła ze znaczkiem Peugeota z epoki 205. Projektanci Peugeota powinni obejrzeć ten projekt i pomyśleć, czy nie przydałoby się zrobić podobnej wersji już oficjalnie.

Obowiązkowo białe nadwozie Peugeota 208 Rallye zdobią paski w kultowych barwach, kilka czerwonych emblematów, a na szybie naklejono naklejkę "Peugeot Talbot Sport". W utrzymanej w ciemnych barwach kabinie również królują czerwone akcenty. To m.in. przeszycia na fotelach, napis "Peugeot" na kierownicy i oznaczenia biegów na wybieraku ręcznej skrzyni.

Peugeot 208 Rallye - spokojny podczas jazdy

Tak, Peugeot 208 Rallye jest dostępny tylko z ręczną skrzynią biegów. W końcu kierowca tak bojowo wyglądającego miejskiego autka musi mieć pełną kontrolę nad samochodem. Trochę tu żartujemy, ponieważ w auto w żaden sposób nie ingerowano mechanicznie. Nie zmieniano nic w silniku, zawieszeniu, hamulcach czy układzie kierowniczym. To dokładnie ta sama 208-ka, którą możecie kupić w polskim salonie. W dodatku wcale nie najmocniejsza.

Pod maską Peugeota 208 Rallye pracuje trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 100 KM. Zapewnia bardzo sprawną jazdę, a w mieście taka moc jest dla większości kierowców w zupełności wystarczająca. Peugeot 208 1.2 PureTech 100 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, a na niemieckiej autostradzie rozpędziłby się do 188 km/h. Przy tym potrafi być dość oszczędny. Deklarowane zużycie benzyny wg WLTP to 5,0 litra na 100 km. Z doświadczenia wiemy, że niskie wyniki z szóstką z przodu są jak najbardziej realne, nawet jeśli wpadniecie w korki. Jeśli takie osiągi są dla was nie wystarczające, to 208 można jeszcze kupić z tym samym silnikiem, ale mocniejszym, bo 136-konnym. Dostępny jest tylko z automatem, co może się trochę kłócić z "rajdową" wersją. Do 100 km/h przyspiesza w 8,1 sekundy.

Peugeot 208 Rallye (nieoficjalne)Peugeot 208 Rallye (nieoficjalne) fot. szwajcarski dealer Garages-Hotz (źródło: https://208rallye.com/)

Peugeot 208 Rallye (nieoficjalne)Peugeot 208 Rallye (nieoficjalne) fot. szwajcarski dealer Garages-Hotz (źródło: https://208rallye.com/)

Peugeot 208 Rallye - cena

Zainteresowani tym projektem Szwajcarzy będą musieli zapłacić 24 500 franków, co przy kursie z końca listopada 2023 r. daje ponad 112 tysięcy złotych. W Polsce cennik 100-konnego Peugeota 208 z manualem otwiera 87 000 złotych, a najdroższa, sportowo stylizowana wersja GT to wydatek 105 750 złotych. Garages-Hotz raczej nie będzie miał trudności ze sprzedażą swojego białego Peugeota. Wersja Rallye jest limitowana, na pewno znajdą się więc osoby, które będą chciały tak wyjątkowego malucha i znaleźć się w gronie fanów Peugeota 205 Turbo 16 Group B. Dla Szwajcarów cena z pewnością nie jest zaporowa, a projekt wyszedł naprawdę ciekawie. W artykule wykorzystaliśmy materiały promocyjne Garages-Hotz.

Peugeot 208 Rallye (nieoficjalne)Peugeot 208 Rallye (nieoficjalne) fot. szwajcarski dealer Garages-Hotz (źródło: https://208rallye.com/)

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.