Niemcy podzielili się informacjami na temat Corsy uzbrojonej w miękką hybrydę. System ten składa się z akumulatora litowo-jonowego, który jest ładowany automatycznie w określonych warunkach jazdy oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych z turbodoładowaniem o pojemności 1.2 l. Pierwszy motor ma moc 100 KM, a drugi 136 KM. Obie jednostki rozwijają maksymalny moment obrotowy wynoszący odpowiednio 205 Nm i 230 Nm przy 1750 obr./min. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Nowa jest zelektryfikowana, sześciostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Jak informuje producent, zmiana przełożeń bez przerywania momentu obrotowego pozwala na szybsze przyspieszenie, zapewniając jednocześnie wyższy komfort jazdy. W obudowie skrzyni biegów umieszczono również synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm, falownik DC i ECU (elektroniczna jednostka sterująca skrzyni biegów). Rozrusznik-generator napędzany paskiem w połączeniu z silnikiem elektrycznym służy do uruchomienia zimnego silnika spalinowego. Umożliwia także szybkie i bezproblemowe ponowne uruchomienie silnika podczas jazdy.
Nowa odmiana Corsy z technologią 48V w porównaniu z niezelektryfikowaną Corsą 1.2 o podobnych parametrach, wyposażoną w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, ma zużywać prawie jeden litr benzyny mniej na 100 km, a także legitymuje się zmniejszoną emisją CO2. W codziennej jeździe po drogach miejskich i pozamiejskich, silniki benzynowy i elektryczny pracują razem lub oddzielnie w taki sposób, aby zoptymalizować zużycie energii i osiągi.
Silnik elektryczny czerpie energię z zamontowanego pod przednim lewym fotelem akumulatora litowo-jonowego 48V o pojemności 432 Wh. Jednostka ta umożliwia jazdę Oplem Corsą w trybie elektrycznym na odcinku do 1 km przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy (np. podczas manewrowania lub przy prędkości poniżej 30 km/h w ruchu miejskim) i wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania (np. podczas ruszania z miejsca). W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu i doładowuje akumulator 48V. Instalacje elektryczne są dwie: instalacja niskiego napięcia 12V zasilająca wyposażenie samochodu oraz instalacja o napięciu 48V do zasilania układu hybrydowego. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.