Zmodernizowany Opel Movano wyróżnia się odświeżoną stylistyką. Przede wszystkim zmienił się przód pojazdu, w którym łatwo dostrzec nowy zderzak, inny grill z centralnie umieszczonym firmowym logo błyskawicy, a także zmienione reflektory, które opcjonalnie mogą być LED-owe. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Obsługa funkcji pojazdu jest bardziej ergonomiczna, a auto lepiej skomunikowany ze światem. Najważniejsze informacje mogą być wyświetlane na w pełni cyfrowym, konfigurowalnym 7-calowym ekranie (wyświetlacz w miejscu analogowych zegarów to nowa opcja). Poza tym we wnętrzu projektanci skupili się na łączności, ergonomii i komforcie. System informacyjno-rozrywkowy z kolorowym ekranem dotykowym ma przekątną do 10 cali. Opcjonalna wszechstronna kanapa "Eat & Work" może służyć również jako miejsce do pracy. Siedzenie można przekształcić w mały stolik z uchwytem na kubek.
Kompatybilne smartfony można łączyć bezprzewodowo z systemem informacyjno-rozrywkowym za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Nawigacja korzysta z map nawigacyjnych 3D systemu TomTom. Najważniejszymi funkcjami można sterować za pomocą systemu rozpoznawania poleceń głosowych. Movano oferuje funkcję bezprzewodowego ładowania smartfonów, a także system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania samochodu.
Trzy długości pojazdu, trzy rozstawy osi i trzy wysokości, a także furgon, podwozie i platforma do zabudowy, podwozie z podwójną kabiną, zabudowa skrzyniowa i wywrotka - aż 30 wariantów pojazdu umożliwia konfiguracje w zależności od wymagań użytkownika. Jeśli chodzi o ładowność i przestrzeń ładunkową, wersja z silnikiem Diesla może przewozić nawet 2 tony. Opel Movano Electric przetransportuje ładunki do 1500 kg. Dzięki umiejscowieniu akumulatora pod podwoziem wersja elektryczna ma zachowaną przestrzeń ładunkową wynoszącą 17 m3.
Duży van na rynku będzie dostępny z silnikami wysokoprężnymi, a także w odmianie elektrycznej. Co więcej, do gamy dołączy napęd wykorzystujący technologię wodorowych ogniw paliwowych. Opel Movano Hydrogen będzie zapewniał zasięg do 400 km (WLTP) i będzie można go zatankować wodorem w około pięć minut.
Podstawą jest silnik wysokoprężny 2.2 BlueHDi występujący w trzech poziomach mocy – 120 KM, 140 KM i 180 KM. Motor jest łączony z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Dla wersji silnikowych o mocy 140 KM i 180 KM dostępna jest całkowicie nowa, automatyczna 8-stopniowa skrzynia biegów. Wraz z wprowadzeniem ulepszeń w zakresie aerodynamiki nadwozia, jednostki napędowe zapewniają redukcję zużycia paliwa nawet o 9 proc. w porównaniu z poprzednimi silnikami.
Opel Movano Electric ma wydajny napęd. Silnik rozwija moc 200 kW (270 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Akumulator trakcyjny ma pojemność 110 kWh. Zasięg elektrycznego furgonu wynosi 420 km (WLTP). Standardowa ładowarka pokładowa ma moc 11 kW. Szybkie ładowanie prądem o mocy 150 kW sprawi, że akumulator osiągnie poziom od 0 do 80 proc. w czasie krótszym niż godzina. Dodatkową wszechstronność zapewnia nowe gniazdo 230 V umieszczone w desce rozdzielczej, które umożliwia zasilanie lub ładowanie urządzeń elektrycznych.
Elektryczne wspomaganie kierownicy automatycznie dostosowuje siłę wspomagania do prędkości pojazdu. Zwiększa to komfort jazdy przy wyższych prędkościach i ułatwia manewrowanie podczas jazdy po mieście. Elektryczny hamulec postojowy jest uruchamiany za pomocą przełącznika na zestawie wskaźników po lewej stronie kierownicy.
Oprócz systemów rozpoznawania znaków drogowych, systemu ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i ostrzegania o martwym polu, dostępne są teraz nowe systemy. Należą do nich: system wykrywania zmęczenia kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, czujniki parkowania 360 stopni, asystent parkowania i cyfrowe lusterko wsteczne. Jazdę i manewrowanie ułatwiają łącznie 22 systemy wspomagania jazdy i elektroniczne systemy wspomagające kierowcę.
Połączenie adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go, asystentem utrzymania pasa ruchu i systemem wspomagającym jazdę w korkach umożliwia Oplowi Movano samodzielne kierowanie, hamowanie i przyspieszanie przy prędkościach do 30 km/h – na przykład w powolnym ruchu ulicznym – pod warunkiem, że kierowca będzie trzymał ręce na kierownicy. Oznacza to, że po raz pierwszy w swojej pełnej sukcesów karierze, nowy Movano oferuje zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.