Ford Ranger PHEV to pierwszy pickup w Europie, łączący silnik spalinowy z elektrycznym. W efekcie samochód generuje imponujący moment obrotowy i może pochwalić się dobrymi parametrami w zakresie ładowności, zdolności holowania i dzielności w terenie. Wizualnie zelektryfikowany pickup wygląda niemal jak zwykły Ranger, z wyjątkiem portu ładowania osadzonego w pobliżu korka wlewu paliwa na tylnym błotniku.
Na układ napędowy składa się 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.3 EcoBoost połączony z umieszczonym w obudowie skrzyni biegów motorem elektrycznym wytwarzającym moc 75 kW (102 KM). Łączna moc systemowa wynosi 281 KM i solidne 697 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia na koła poprzez 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Silnik elektryczny i specjalnie zaprojektowane sprzęgło pozwalają na automatyczne odłączanie i włączanie silnika benzynowego, co zapewnia maksymalną efektywność.
Ranger Plug-in Hybrid jest wyposażony w nowy system e-4WD z 2-stopniową skrzynią rozdzielczą i blokadą tylnego dyferencjału. Pickup ma ładowność 918 kg i pociągnie przyczepę o masie 3500 kg. Zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić jak najlepszy komfort i bezpieczną jazdę na drodze i w terenie, przy unikalnym rozkładzie masy i konstrukcji nadwozia pickupa. Dostępny tryb sportowy sprawia, że reakcja pedału gazu i przyspieszenie zostają zwiększone, a układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny.
Energia potrzebna do zasilenia silnika elektrycznego jest czerpana z umieszczonego pod skrzynią ładunkową akumulatora litowo-jonowego o pojemności 11,8 kWh, który pozwala na przejechanie na prądzie 45 kilometrów (w cyklu WLTP). Ładowanie rozładowanego akumulatora samochodu prądem AC zajmie poniżej 4 godzin. Ładowanie prądem stałym DC nie jest możliwe.
Przydatnym rozwiązaniem dla budowlańców z pewnością będzie system Pro Power Onboard. Gniazda zasilania 230V są łatwo dostępne zarówno w kabinie, jak i w skrzyni ładunkowej. Rozwiązanie to umożliwia wykorzystanie baterii samochodu, jako źródła prądu do zasilenia przenośnych urządzeń elektronicznych lub elektrycznych, takich jak komputer czy elektronarzędzia (moc zasilania 2,3 kW, a w opcji 6,9 kW z dwoma gniazdami 3,45 kW w skrzyni ładunkowej). Model Stormtrak standardowo wyposażony jest w wersję 2,3 kW, a dla modeli XLT i Wildtrak system ten jest opcjonalny.
Ford Ranger Plug-in Hybrid jest produkowany w zakładzie Silverton w Republice Południowej Afryki. Auto występujące w trzech wersjach (XLT, Wildtrak, Stormtrak) można już zamawiać w Polsce. Wariant XLT Plug-in Hybrid kosztujący od 173 000 zł netto zawiera m.in. 12-calowy ekran dotykowy SYNC4, 17-calowe felgi aluminiowe, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, przednie czujniki parkowania oraz dwustrefową automatyczną klimatyzację. Wildtrak Plug-in Hybrid został wyceniony od 183 309 zł netto i w standardzie zawiera już inteligentny tempomat adaptacyjny, system kontroli martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym czy system automatycznego hamowania podczas cofania.
Stormtrak dostępny w polskiej ofercie od 205 418 zł netto, wyróżnia się unikalnymi 18-calowymi felgami, rozbudowanym pakietem systemów wspomagających kierowcę, 10-głośnikowym systemem audio B&O, reflektorami Matrix LED oraz ekskluzywnym lakierem Chill Grey. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta