Chińczycy pokazują swoją siłę w kolejnym obszarze świata motoryzacji. Ultraluksusowy chiński supersamochód BYD YangWang U9, który do tej pory prężył muskuły głównie na postoju, udowodnił w akcji, na co go rzeczywiście stać. 7 listopada elektryczny pojazd został poddany ekstremalnemu zadaniu. Na owalnym torze testowym rozpędził się do 391,94 kilometrów na godzinę i tym samym osiągnął rekord prędkości wśród chińskich samochodów produkcyjnych.
Wyczyn chińskiego auta stawia elektryczne 2-drzwiowe coupe wśród najszybszych pojazdów bateryjnych na świecie. Rekord prędkości 438,7 km/h należy do japońskiego samochodu Aspark Owl, a tuż za nim plasuje się Rimac Nevera, którym osiągnięto 412 km/h.
Auto napędzają cztery silniki elektryczne, z których każdy wytwarza 240 kW (326 KM). Maksymalna moc wyjściowa wynosi 960 kW (1305 KM) i 1680 Nm momentu obrotowego. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 2,3 sekundy. Akumulator trakcyjny o pojemności 80 kWh zapewnia zasięg do 450 km w trybie CLTC (około 370 km w trybie WLTP), a architektura 800-woltowa pozwala na ultraszybkie ładowanie akumulatora.
BYD YangWang U9 w dniu 13 listopada został poddany wymagającemu testowi w Europie. Egzotyczny supersportowiec zameldował się na torze Nurburgring i wyjechał na Nordschleife, czyli północną pętlę legendarnego niemieckiego toru nazywanego Zielonym Piekłem. Miejsce to w świecie motoryzacji jest uznawane za poletko do ostatecznego sprawdzianu możliwości najlepszych samochodów świata.
Czas ustanowiony przez BYD YangWang U9 okazał się zaskakująco dobry. Okrążenie toru zajęło 7:17:900 min. Nie jest to rekord, bo trumf wśród samochodów produkcyjnych należy do Rimaca Nevera, którym pętlę pokonano w czasie 7:05.298 min, a drugie miejsce zajmuje Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach z czasem 7:07,55 min.
W ramach ciekawostki należy tutaj przytoczyć fakt, że prototypowy chiński samochód elektryczny Xiaomi SU7 Ultra Prototype, pokonał okrążenie toru Nurburgring w czasie 6:46,874 min (pisaliśmy o tym tutaj - KLIKNIJ). To oznacza, że Chińczycy pojazdem tym osiągnęli wynik o ponad 20 s lepszy od Porsche i prawie 20 s lepszy od Rimaca Nevery.
Chińczycy na dowód swojego osiągnięcia, na platformach mediów społecznościowych udostępnili pokładowe nagrania zarejestrowane podczas najszybszego okrążenia toru. Na filmie można m.in. zobaczyć, jak U9 na długiej prostej osiąga prędkość maksymalną 275 km/h. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.