Jest nowy Volkswagen Passat sedan i nawet ma ekran dla pasażera

Nowa generacja Volkswagena Passata budowana jest tylko z nadwoziem kombi? Już nie tylko! Istnieje również sedan, ale takiego auta europejski klient kupić nie może. Elegancko wyglądający model nazywa się Volkswagen Passat Pro i jest oferowany w Chinach.

Volkswagen konsekwentnie rozwija się na chłonnym rynku chińskim, gdzie reprezentacyjne sedany nieustannie są symbolem luksusu. Co więcej, w Państwie Środka można spotkać nietypowe wersje niemieckich modeli, cechujące się przedłużonym rozstawem osi. Takim pojazdem przygotowanym specjalnie z myślą o Chińczykach, którzy ubóstwiają limuzyny, jest Volkswagen Passat Pro. O ile przód auta jest taki sam, jak w modelu europejskim (w zależności od wersji wyposażenia), tak już od słupka B patrzymy na zupełnie inaczej wymodelowaną karoserię.

Pięciometrowa limuzyna

Azjatyckiemu Volkswagenowi Passatowi Pro zbudowanemu na tej samej platformie MQB, co wersja europejska, nie sposób odmówić elegancji. Opływowa sylwetka wygląda bardzo dobrze. Nadwozie o długości 5006 mm otrzymało łagodnie opadającą tylną szybę, a zgrabnie wymodelowany kufer z listwą świateł, którą przeprowadzono przez całą długość tyłu, nieco przypomina zadek Audi A8.

Volkswagen Passat Pro
Volkswagen Passat Pro Fot. Volkswagen

Ekran dla pasażera, którego nie ma w Europie

W kabinie również nie sposób nie dostrzec różnic względem europejskiego Passata. I nie chodzi tylko o większą przestrzeń wygospodarowaną dla pasażerów tylnego rzędu (rozstaw osi liczy 2870 mm, co oznacza +29 mm w stosunku do Passata Varianta). W przedniej części limuzyny Volkswagen upchnął dodatkowy wyświetlacz dla pasażera. Tego elementu nie można dostać w europejskim Volkswagenie Passacie. Potrójne ekrany zawiera dopiero konfigurator niektórych modeli Audi oraz Porsche.

Trzeci wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości po stronie pasażera w Passacie Pro mierzy 11,6 cala, co czyni go mniejszym od osadzonego w centrum deski 15-calowego ekranu odpowiedzialnego za sterowanie systemem informacyjno-rozrywkowym. Zestaw cyfrowych zegarów osadzonych za kierownicą oparto o 10,3-calowy ekran. Fizycznych przycisków jest jak na lekarstwo, a więc dokładnie tak samo jak w europejskim Passacie.

Volkswagen Passat Pro
Volkswagen Passat Pro Fot. Volkswagen

Volkswagen Passat Pro początkowo będzie napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 l o mocy 220 KM i 350 Nm. Czterocylindrowy silnik połączono z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. W ofercie pojawić ma się też mniejszy silnik 1.5 l o mocy 160 KM i 250 Nm. Auto publicznie zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Chengdu i trafi do sprzedaży w Chinach jeszcze w 2024 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Elektryczny ID.7 oszczędniejszy niż Passat z dieslem
Więcej o: