Dynamicznie wyglądająca Skoda Superb Sportline nowej generacji ma być wariantem przeznaczonym dla osób poszukujących pazura w dużym sedanie lub przestronnym kombi. Wersja Sportline to przede wszystkim unikalne elementy wzornictwa i szerszy zakres wyposażenia. Czym dokładnie charakteryzuje się kolejny wariant flagowego modelu czeskiej marki, który za jakiś czas dołączy do oferty?
Klasycznymi już elementami linii Sportline są ozdobne detale pokryte błyszczącą czernią. Mowa o wypełnieniu atrapy chłodnicy, okiennych ramach, osłonach lusterek zewnętrznych, fragmentach przedniego zderzaka, tylnym dyfuzorze, nakładkach progowych oraz emblematach informujących obserwatorów na jakie auto patrzą. Wariant nadwozia kombi odznacza się dodatkowo czarnymi relingami dachowymi.
Dynamiczny wygląd samochodu jest wzmocniony pakietem SunSet, który przyciemnia szyby z tyłu od słupka B. Koła to kolejny sportowy element. Standardowo Superb Sportline otrzymuje 18-calowe polerowane antracytowe felgi Vela z matowymi czarnymi osłonami aerodynamicznymi. W opcji do wyboru są natomiast dwa wzory 19-calowych felg: Aniara ze srebrnymi ramionami oraz czarnymi osłonami aerodynamicznymi, a także całkowicie czarne felgi Torcular.
Sportowy charakter jest również widoczny we wnętrzu. Dominującymi cechami kabiny są przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, elektrycznymi elementami sterującymi i ręcznie regulowaną długością siedziska. Przednie sportowe fotele mogą zostać pokryte materiałem Suedia, które są wyposażone w funkcję masażu i podgrzewania. Opcjonalny Suite Sport Design Selection obejmuje certyfikowane przez AGR ergonomiczne fotele tapicerowane połączeniem skóry i skaju z perforacją, która dodaje wentylację do funkcji masażu i podgrzewania.
Do kolejnych sportowych detali należy czarna podsufitka, ozdobne paski na desce rozdzielczej i panelach drzwi z efektem karbonu czy stalowe osłony pedałów. Kierownica trójramienna jest obita skórą z czarnymi przeszyciami i logo Sportline. Atmosferę we wnętrzu wzmacnia regulowane oświetlenie ambientowe.
Sportowa koncepcja samochodu otrzymała zawieszenie obniżone o 15 milimetrów w stosunku do pozostałych odmian Skody Superb. Progresywny układ kierowniczy jest montowany w standardzie, podczas gdy zaawansowane podwozie DCC Sport jest dostępne jako opcja. Reflektory LED Matrix są standardem z przodu, reflektory LED z tyłu wyposażono w dynamiczne kierunkowskazy, a klamki drzwi mają podświetlenie.
Skoda Superb Sportline będzie mogła być napędzana czterocylindrowym silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM, silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 150 KM lub mocy 193 KM, a także benzynowym silnikiem 2.0 TSI o mocy 265 KM. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.