Czy Honda CRF750L Africa Twin istnieje? Kolejna zapowiedź nowego modelu

Wiele wskazuje na to, że do legendarnej Afriki Twin wkrótce dołączy młodsza siostra: model CRF750L. W sieci pojawiło się już drugie interesujące wideo, które zapowiada ten model, ale centrala Hondy milczy na jego temat. Są dwie możliwości.

To albo celowy wyciek, albo bardzo zmyślne oszustwo: genialnie zmontowane wideo, które mają nas wprowadzić w błąd. Obszerne filmowe zapowiedzi pokazują "małą afrykę" niemal w pełnej krasie. Część ujęć wygląda na wycięte z zapowiedzi starszego modelu CRF1000L, ale grafiki i montaż są wykonane bardzo profesjonalnie. Według obu materiałów wideo premiera nowego modelu odbędzie się 3 listopada 2023 r. Jedno jest pewne: rynek czeka na taki motocykl.

Więcej wiadomości na temat motocykli znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Czego możemy się dowiedzieć na temat modelu o rzekomej nazwie CRF750L w wersji Rally? Całkiem sporo. Na temat nowej maszyny Hondy klasy adventure krąży wiele plotek, a w portalu YouTube ostatnio pojawił się już drugi film. Czy wierzyć w jego oryginalność?

Trudno powiedzieć. Pierwszym zaskoczeniem jest nazwa. Większość osób oczekiwała reedycji modelu Transalp, ale wygląda na to, że Honda woli skorzystać ze swojej najmocniejszej karty. To brzmi wiarygodnie. Africa Twin to jeden z najsłynniejszych motocykli klasy adventure. W przeszłości Africa Twin zwyciężała w Rajdzie Dakar aż czterokrotnie, a jej aktualne wydanie CRF1100L zostało bardzo ciepło przyjęte przez prasę branżową i osiągnęło wielki sukces rynkowy.

Można też spróbować rozszyfrować nazwę "nowego" modelu. Liczba 750 oznacza, że do jej napędu zostanie wykorzystany dwucylindrowy silnik paralell-twin, który jesienią zadebiutuje w następcy naked bike'a Honda Hornet CB750S. Ma dwa cylindry w rzędzie i pojemność około 750 cm3.

 

Duża Africa Twin na wyprawy, mniejsza CRF750L Rally w naprawdę ciężki teren?

Pojemność i układ cylindrów są znane, mówi się też o mocy co najmniej 80 KM. Dodatkowo na jednym z filmów pojawia się informacja o momencie obrotowym wynoszącym aż 94 Nm, który brzmi wyjątkowo imponująco. Tak "uzbrojony" model CRF750L byłby idealny dla tych, dla których CRF1100L jest za duża, za ciężka albo za droga.

Możliwości terenowe mniejszej Afriki Twin powinny być co najmniej równie imponujące. Sugeruje to mniejsza masa, bardzo ambitna jazda kierowców testowych na wideo oraz przydomek Rally nadawany tylko najbardziej terenowym motocyklom japońskiej marki, takim jak model dual sport CRF300 Rally.

Jeśli Honda Africa Twin CRF750L rzeczywiście istnieje, będzie musiała sprostać bardzo wygórowanym oczekiwaniom fanów marki ze skrzydełkiem w logo oraz amatorów jazdy terenowej. Poza tym czeka na nią silna konkurencja w postaci pełnokrwistych modeli marek: Aprilia, KTM, Yamaha i innych.

Motocykle adventure o średniej pojemności i wadze to teraz najgorętsza kategoria na rynku. Honda Africa Twin zawsze lubiła upał, więc mniejsza wersja powinna sobie z nim poradzić śpiewająca. Więcej szczegółów poznamy jesienią, chyba że wcześniej przeczytamy oficjalne dementi Hondy. Na razie można oglądać dwa efektowne filmy i wciąż marzyć, że to jest prawda.

 
Więcej o: