Wyjątkowe auto zasługuje na wyjątkowe opony. Dlatego powstał Goodyear Eagle GO

Goodyear Eagle GO to opona z bieżnikiem niemal w 100 proc. wykonanym z materiałów odnawialnych. Ten wyjątkowy model zadebiutował na kołach koncepcyjnego Citroena oli.

Producenci samochodowych (i nie tylko takich) opon ścigają się na drodze do zrównoważonego rozwoju. Wszyscy mają ten sam cel: sprawić, aby ten produkt był bardziej przyjazny dla środowiska. Dlatego Goodyear opracował prototypowy model Eagle GO. W jego składzie znalazły się oleje słonecznikowe, sosnowe żywice, naturalny kauczuk i krzemionka z popiołu łusek ryżu. Robi wrażenie?

To na razie koncepcyjny produkt, nie można go kupić. Premiera medialna miała miejsce podczas paryskiej prezentacji studyjnego Citroena oli. Ekologiczna opona powstała we współpracy z francuskim producentem samochodów. Podobno może osiągnąć przebieg nawet pół miliona kilometrów.

Opony koncepcyjne to dla Goodyeara fantastyczny sposób na rozwijanie przełomowych technologii, które w przyszłości mogą trafić do naszych produktów. Wiedza wyniesiona z tego projektu prowadzi nas do celu, by być firmą umożliwiającą mobilność, konsekwentnie wprowadzającą innowacje do swoich produktów i usług

- wyjaśnia Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyar ds. technologii opon osobowych w regionie EMEA.

Mieszanka bieżnika wykonana z odnawialnych materiałów

W koncepcyjnej oponie Eagle GO zastosowano mieszankę bieżnika niemal w 100 proc. wykonaną z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub z recyklingu. Wśród nich można wymienić:

  • Oleje słonecznikowe i żywice z drzewa sosnowego, które są odnawialnymi komponentami zastępującymi oleje ropopochodne. Materiały te są obecnie wykorzystywane do produkcji "tuszu roślinnego" do drukarek. Celem Goodyeara jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 r.
  • Kauczuk naturalny z drzewa Hevea brasiliensis zastępuje syntetyczny kauczuk ropopochodny. Kauczuk naturalny jest pozyskiwany przy zastosowaniu odpowiedzialnych metod rolnictwa i uprawy.
  • Unikalna krzemionka z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. To rozwiązanie było wcześniej stosowane w betonie zbrojonym.

Koncepcyjna opona Eagle GO ma bieżnik, który można dwukrotnie odnowić w ciągu całego okresu eksploatacji, co zwiększa jej żywotność. Goodyear postawił sobie za cel, aby opona Eagle GO przejechała nawet 500 000 km, a to dzięki ponownemu wykorzystaniu zrównoważonej osnowy i odnawialnego bieżnika.

Odnawialny bieżnik i inteligentna technologia

W oponie zastosowano też technologię Goodyear SightLine, która obejmuje czujnik monitorujący różne parametry opony. Technologia ta jest już stosowana we współpracy z klientami flotowymi Goodyeara. Przez utrzymywanie idealnego ciśnienia i stanu opony można znacznie zmniejszyć ilość odpadów oraz zwiększyć wydajność opon.

Dodanie tej technologii do opony koncepcyjnej Eagle GO jest zgodne z celem Goodyeara, jakim jest opracowanie na nowo opon i usług, zapewnienie inteligencji opartej na danych oraz wyposażenie wszystkich nowych produktów w czujniki do 2027 roku.

Goodyear od ponad wieku (dokładnie 120 lat) wprowadza trwałe i niewymagające konserwacji innowacje oraz wynalazki. Najnowsza odsłona współpracy z Citroenem jest kontynuacją wieloletnich relacji między obiema markami. Eagle GO to trzecia koncepcyjna opona Goodyeara opracowana wspólnie z Citroenem, która została stworzona z myślą o optymalizacji wydajności, trwałości i komfortu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.