Trudno tu o jakąś regułę. W redakcji testujemy przeróżne samochody, a w każdym, o ile oferuje taką opcję, używam przeważnie właśnie Android Auto. Miałem jednak z rozwiązaniem Google'a czasem trochę problemów - w niektórych samochodach wszystko działało bez problemu, w innych system w ogóle się nie uaktywniał. Czasem zdarzało się, że któryś samochód po pięciu dniach testu nagle nie chciał współpracować z moim smartfonem. Byłem pewien, że wina leży po stronie telefonu. Zwłaszcza, że aplikację Android Auto i aktualizacje do niej wgrywam ręcznie. Tak myślałem do testu dwóch Suzuki Swift. W pierwszym wszystko działało, drugi wyświetlił komunikat, że kabel jest zbyt niskiej jakości i Android Auto nie może zostać włączone.
Kupiłem więc kabel w oficjalnym sklepie Huaweia i... nie mam już żadnych problemów. Mój P30 łączy się z każdym samochodem. Android Auto zaczyna działać błyskawicznie, a wszystko działa bez zarzutu. Niezależnie od marki i modelu samochodu. Ani razu telefon nie zerwał też połączenia z systemem multimedialnym.
To o tyle ciekawe, że sam jestem technologicznym laikiem, więc możliwe, że dałem się oszukać producentowi poprzedniego kabla i zaufałem w zapewnienia o obsłudze szybkiego ładowania i jego najwyższym standardzie. Nie znam się, mogłem się dać omamić. Ale identyczne problemy miał także Łukasz Kifer, który jest redakcyjnym ekspertem od nowych technologii. Ma też znacznie nowszy i bardziej zaawansowany telefon (Samsung S20 w większym wydaniu). Odebrałem Łukaszowi testowego Peugeota 3008, który bez zająknięcia współpracował z moim telefonem. Podpiął swojego smartfona i... Android Auto nawet się nie wybudziło. Dzisiaj na kolegium Łukasz powiedział, że wziął inny kabel i nagle trio 3008, S20+ i Android Auto zaczęło się dogadywać.
Dlatego pamiętajcie. Zanim zaczniecie przeklinać swój telefon albo samochód, to sprawdźcie kabel - pożyczcie od kogoś, żeby przetestować, czy będzie lepiej. Różnica może być kolosalna.
Konkurencyjne rozwiązanie Apple CarPlay już jakiś czas temu pozwoliło użytkownikom na decydowanie, jak ma wyglądać ich ekran w samochodzie. Google podobną zmianę zapowiadało już od kilku miesięcy, ale ze stosowaną aktualizacją zwlekało do teraz. Tapety pojawią się w Android Auto wraz z wersją 6.1. Aktualizacja lada chwila powinna pojawić się w Sklepie Play, ale możecie ją też pobrać ręcznie np. ze strony apkmirror.com.
Możliwości personalizacji ekranu będą jednak ograniczone. Google, przynajmniej na razie, nie pozwala na ustawianie własnego tła. Do wyboru będziemy mieć predefiniowane tapety wybrane przez giganta z Mountain View. Tych jest 15 i są bardzo różnorodne. Niektóre inspirowane są samochodami (np. szwy tapicerki), inne są trochę bardziej abstrakcyjne, a pozostałe inspirowane są naturą i widokami.
To bardzo prosta operacja. Wchodzimy po prostu do ustawień i tam znajdujemy odpowiednią opcję. Na ekranie pojawią się dostępne tapety, a my wybieramy interesujące nas tło.
Android Auto to jedno z najwygodniejszych rozwiązań, jakie przygotowano dla kierowców. Pozwala przenieść na ekran samochodu najważniejsze aplikacje naszego smartfona - m.in. telefon, wiadomości, powiadomienia (Android Auto może je nam przeczytać, także te z Messengera i innych komunikatorów) muzykę (w tym Spotify i podcasty) czy nawigację Google ze wszystkimi jej funkcjami. Ponadto, Android Auto daje nam dostęp do Asystenta, któremu możemy wydawać zaawansowane polecenia głosowo bez odrywania rąk od kierownicy. Jest nie tylko wygodnie, ale też bezpiecznie.
Jeśli macie nowszy telefon z Androidem, to Android Auto jest na nim zainstalowane. Nie musicie się niczym martwić - po prostu podpinacie telefon do samochodu, a aplikacja sama się zgłosi. Android Auto można łączyć z samochodami także bezprzewodowo:
W starszych urządzeniach można to zrobić ręcznie. To też rozwiązanie dla każdego, kto chce mieć najnowszą wersję aplikacji, a stosowna aktualizacja nie pojawiła się jeszcze w Sklepie Play. Trzeba:
ściągnąć plik instalacyjny z Internetu. Polecamy robić to tylko z zaufanych i popularnych stron, bo zdarza się że w plikach .apk znajdują się wirusy,