Po zachodnich koncernach samochodowych w Rosji pozostały nie tylko eleganckie salony i serwisy samochodowe, ale także nowoczesne zakłady. W produkcję aut w Rosji zainwestowało wiele znanych firm. Wśród nich m.in. BMW, Ford, Mercedes, Nissan, Renault, Toyota czy Volkswagen. Zależnie od inwestycji auta składano z przesłanych gotowych komponentów lub uruchomiano pełne linie produkcyjne (uwzględniając także spawanie nadwozi i lakierowanie).
Nietrudno zgadnąć, że nie brakowało potencjalnych chętnych na nowoczesne zakłady produkcyjne. I tak oto w dawnej fabryce Renault w Moskwie rozgościł się koncern JAC Motors składający swoje auta pod wskrzeszoną marką Moskwicz. Zakłady Nissana w Petersburgu wykorzystał zaś FAW, który przy współpracy z Ładą już wkrótce rozpocznie montaż crossovera Bestune (oczywiście jako Łada X-Cross 5). Pora na kompleks przemysłowy Volkswagena w Kałudze.
Według rosyjskich źródeł znaleziono nowego chętnego na nowoczesne zakłady, które składały i produkowały tak cenione modele różnych marek. W Kałudze wytwarzano samochody Skody (Fabia, Octavia, Yeti) i Volkswagena (Caddy, Golf, Jetta, Multivan, Passat, Tiguan, Touareg). Ich miejsce początkowo zajmą auta chińskiego koncernu Cherry. Na rosyjskim rynku to jeden z najważniejszych graczy. Przez pierwsze 10 miesięcy 2023 r. firma sprzedało ponad 94 tys. aut, co dało jej ponad 11 proc. udział w rynku nowych pojazdów w Federacji Rosyjskiej.
Jak podaje Autostat, Cherry rozpoczęło pilotażowy montaż SKD crossoverów Tiggo 7 PRO Max. Technologia SKD to nic innego jak najprostszy system montażu. Na linię trafia gotowe nadwozie z częściowo zamontowanym wyposażeniem. Zadaniem monterów jest dodanie kompletnego układu napędowego czy wstępnie przygotowanego układu zawieszenia.