Peugeot e-Traveller po liftingu przewiezie do 9 osób i teraz przejedzie nawet 350 km

Ma elegancki wygląd, na pokładzie pomieści do dziewięciu osób z bagażami, a do tego jest pojazdem zeroemisyjnym. Peugeot e-Traveller to bus z napędem elektrycznym, występujący w dwóch długościach nadwozia oraz dwóch wersjach akumulatora trakcyjnego.

Francuzi przedstawili kolejny samochód po modernizacji. Tym razem mowa o bateryjnym busie. Peugeot e-Traveller po zmianach wciąż występuje w dwóch długościach nadwozia: Standard (4,98 m) i Long (5,33 m), a za sprawą wysokości mierzącej 1,90 m umożliwia wjazd do większości wielopoziomowych parkingów podziemnych i naziemnych. W konstrukcji pojazdu akumulator jest umieszczony pod podłogą i nie wpływa na przestronność kabiny. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na Gazeta.pl.

Zróżnicowane możliwości przewozowe

Wszechstronne auto elektryczne, niezależnie od wersji 5- lub 9-osobowej, jest m.in. dedykowane firmom świadczącym usługi przewozu osób (hotele, obsługa przewozów lotniskowych, korporacje taksówkarskie). W wersji 9-osobowej bagażnik ma pojemność 1500 litrów, a 5-osobowej 3000 litrów. Przy korzystaniu jedynie z przednich siedzeń, przestrzeń przewozowa rośnie do maksymalnie 4900 litrów.

Na modułowość wnętrza pozwalają praktyczne rozwiązania, takie jak przesuwne i wyjmowane fotele oraz praktyczne stoliki lotnicze w drugim rzędzie. Co więcej, samochód występuje również w wersji VIP oferującej konfigurację z 4 fotelami ustawionymi przodem do siebie, a także bogate wyposażenie z zakresu komfortu (m.in. trójstrefowa klimatyzacja, przeszklony dach z przesłoną, wbudowane żaluzje przeciwsłoneczne). W wykończeniu kabiny w zależności od wersji na siedzeniach pojawiają się nowe tkaniny lub perforowana skóra, a na panelach bocznych nowe okładziny.

Szereg zmian stylistycznych i lepsze wyposażenie

Peugeot e-Traveller od strony stylistycznej głównie cechuje się zmienionym designem przodu. Pas przedni otrzymał przeprojektowany zderzak, inny grill z nowym logo marki pośrodku, a także reflektory Full LED z sygnaturą świetlną przypominającą ślad trzech pazurów.

W kabinie pojawiła się nowa deska rozdzielcza. Cyfrowy zespół 10-calowych zegarów i wskaźników oraz 10-calowy centralny ekran dotykowy należą do natychmiast rozpoznawalnych zmian. Urządzenie multimedialne obsługuje system audio i system nawigacji z dostępem do internetu. Najważniejsze funkcje pokładowe można obsługiwać głosowo. Kompatybilne smartfony można ładować indukcyjnie i łączyć bezprzewodowo z systemem pojazdu za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. 

Nowa jest także kierownica, która może być w opcji wyposażona w funkcję podgrzewania. Zwiększona została liczba i pojemność schowków, umieszczonych między innymi w górnej części deski rozdzielczej i na środkowej konsoli. W deskę wkomponowano niewielką dźwignię zmiany biegów skrzyni automatycznej e-Toggle, a przy kierownicy znalazły się manetki umożliwiające kierowcy wybór jednego trzech poziomów odzyskiwania energii dla regeneracyjnego układu hamulcowego. 

Wyposażenie rozbudowane zostało o najnowsze rozwiązania technologiczne stojące na straży bezpieczeństwa. Do wspomagania jazdy należy wykrywanie zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, ogranicznik prędkości czy aktywny tempomat. System Advanced Grip Control z funkcją Hill Assist Descent Control, pozwala na jazdę w piaszczystym, błotnistym lub zaśnieżonym terenie o słabej przyczepności.

Peugeot e-Traveller po liftinguPeugeot e-Traveller po liftingu Fot. Peugeot

Dwie pojemności akumulatora trakcyjnego

Elektryczny bus wykorzystuje w napędzie silnik o mocy 100 kW (136 KM) i 260 Nm, czerpiący energię z akumulatora trakcyjnego występującego w dwóch wersjach. Producent obiecuje, że pierwszy o pojemności 50 kWh pozwala na zasięg 224 km, a drugi o pojemności 75 kWh zgodnie z cyklem testowym WLTP dysponuje zasięgiem do 350 km (ponad 20 km więcej niż dotychczas). Hamowanie regeneracyjne może odbywać się w trzech poziomach, w zależności od wybranego trybu odzysku energii. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 130 km/h.

Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, przy skorzystaniu ze 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania, pozwoli uzupełnić energię z poziomu 5 do 80 procent pojemności akumulatora w około 38 minut w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh. Przy korzystaniu ze stacji Wall Box o mocy 11 kW pełne naładowanie trwa 4 godziny 50 minut w przypadku akumulatora 50 kWh lub 7 godzin 30 minut w przypadku akumulatora 75 kWh. Ładowarka o mocy 7,4 kW w połączeniu z ładowarką o pokładową 7,4 kW, uzupełni energię w 6 godzin 43 minut w przypadku akumulatora 50 kWh lub w 11 godzin 20 minut w przypadku akumulatora 75 kWh. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Policja kupiła 100 radiowozów oznakowanych nowym standardem
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.