Wnętrze Audi po nowemu. Niemcy pokazali kabinę elektrycznego Audi Q6 e-tron

Zupełnie nowy model czterech pierścieni, jakim jest Audi Q6 e-tron, będzie pierwszym autem opartym na nowej platformie elektrycznej Premium Platform Electric (PPE). Nadwozie wciąż jeszcze nie zrzuciło folii maskującej, za to Niemcy oficjalnie odsłonili wnętrze, w którym dzieje się naprawdę dużo.

Audi Q6 e-tron ukrywane jeszcze pod kamuflażem zaparkowało na stoisku niemieckiej marki podczas salonu IAA w Monachium. Obok pojazdu wystawiono także odsłoniętą platformę osadzoną na kołach, na której zbudowany został kolejny SUV czterech pierścieni. Skalowana platforma technologiczna PPE została opracowana wspólnie przez Audi i Porsche, wyłącznie dla pojazdów elektrycznych. Architektura wykorzystuje system 800 V pozwalający na ładowanie akumulatora z prędkością do 270 kW (ładowanie od 10 do 80 proc. w mniej niż 30 minut). Więcej artykułów o nowych samochodach znajdziesz na Gazeta.pl.

Platforma Premium Platform Electric (PPE) zaprojektowana dla samochodów elektrycznychPlatforma Premium Platform Electric (PPE) zaprojektowana dla samochodów elektrycznych Fot. Audi

Nowy kształt deski i płaska podłoga

Wnętrze to projekt opracowany zupełnie od nowa. Audi twierdzi, że otoczenie jest bardziej niż kiedykolwiek dostosowane do potrzeb użytkownika. Deska charakteryzuje się układem trójwymiarowym, w którym ekrany nazwane przez Audi "cyfrową sceną" celowo umieszczono na pierwszym planie w celu poprawy ergonomii.

Kabina jest przestronna, z tyłu została pozbawiona całkowicie tunelu środkowego, co pozwoliło uzyskać płaską podłogę oraz dysponuje wieloma różnymi schowkami i półkami. Konsola środkowa wyposażona jest w dwa zasuwane roletką uchwyty na pojemniki z napojami, podstawkę do ładowania smartfona i porty zasilające przenośne urządzenia elektroniczne. Bagażnik pomieści 526 litrów ładunku. Użyte materiały z recyklingu zostały wybrane z myślą o funkcjonalności i zrównoważonym rozwoju.

Audi opracowało nowy projekt wnętrza do Audi Q6 e-tronAudi opracowało nowy projekt wnętrza do Audi Q6 e-tron Fot. Audi

Trzy duże wyświetlacze

W centrum znajduje się wolnostojący panoramiczny wyświetlacz Audi MMI o przekątnej 14,5" oraz zakrzywionej konstrukcji, wykorzystujący technologię OLED. Wirtualny kokpit ma 11,9". Umieszczony po stronie pasażera wyświetlacz MMI ma przekątną 10,9", został zgrabnie wkomponowany w deskę i jest całkowitą nowością w samochodzie marki Audi. Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest wyświetlacz head-up wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną.

Kontynuacją festiwalu technologii jest światło interaktywne (IAL), które otacza wnętrze i kokpit pasem oświetlenia LED, przekazując kierującemu barwą i natężeniem światła takie informacje, jak stan naładowania pojazdu czy sygnały o niebezpieczeństwach.

Inteligentny asystent głosowy jest aktywowany słowami "Hej Audi" i stale uczy się zachowań użytkownika, aby zapewnić mu najlepsze możliwe wsparcie. Kolejną nowością jest wprowadzenie platformy informacyjno-rozrywkowej opartej na systemie Android Automotive, opracowanej we współpracy z firmą programistyczną Cariad należącą do Grupy Volkswagen

Elektryczne Audi Q6 e-tron trafi na rynek w 2024 roku

Audi Q6 e-tron mające się wyróżniać pod względem wydajności, zasięgu oraz ładowania, zostanie zaprezentowane w całej okazałości na początku 2024 roku. W tym samym roku ma również trafić do produkcji seryjnej. Co ciekawe, SUV będzie pierwszym w pełni elektrycznym modelem budowanym w Ingolstadt. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Hulajnogą elektryczną pędził z prędkością 54 km/h
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.