Do Polski przyjedzie pięć Porche Taycanów Sport Turismo. Cennik otwiera 403 tys. zł

Fani elektrycznego Porsche nad Wisłą już w lutym doczekają się praktyczniejszej odmiany Taycana. Sport Turismo właśnie otrzymało Polski cennik. Ten zaczyna się na 403, a kończy na 808 tysiącach złotych.

Porsche Taycan Sport Turismo - ceny

Już wiosną tego roku w Polsce będzie oferowana pełna, licząca pięć wariantów rodzina Porsche Taycana Sport Turismo. Co kryje się pod tą nazwą? Upraszczając można powiedzieć, że kombi, ale sam producent tłumaczy, że "nowa odmiana jest skierowana do osób, które chcą połączyć codzienną użyteczność Porsche Taycan Cross Turismo z dynamiką jazdy po utwardzonych drogach, jaką zapewnia sportowa limuzyna Taycan". Praktyczniejszy Taycan nad Wisłę przyjedzie już pod koniec lutego. Zadebiutuje u nas jako GTS. W marcu dojadą kolejne wersje, a na wiosnę w salonach pojawi się już cała piątka.

Zobacz wideo Porsche Taycan to dowód na to, że elektromobilność może być skrajnie ekscytująca. Sprawdzamy auto sportowe nowej ery

Oto wyjściowe ceny wszystkich Porsche Taycan Sport Turismo, które będą dostępne w Polsce:

  • Taycan Sport Turismo o mocy 240 kW (326 KM), z napędem na tylne koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 280 kW (380 KM), cena: od 403 tys. zł;
  • Taycan 4S Sport Turismo o mocy 320 kW (435 KM), z napędem na wszystkie koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 360 kW (490 KM), cena: od 467 tys. zł;
  • Taycan GTS Sport Turismo o mocy 380 kW (517 KM), z napędem na wszystkie koła, cena: od 578 tys. zł;
  • Taycan Turbo Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), z napędem na wszystkie koła, cena: od 666 tys. zł;
  • Taycan Turbo S Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), , z napędem na wszystkie koła, cena: od 808 tys. zł.

O cenach nowych samochodów regularnie piszemy na stronie głównej gazety.pl.

Porsche Taycan Sport Turismo - najważniejsze informacje. Co to w ogóle za samochód?

Wraz z trzecim wariantem nadwoziowym – Sport Turismo – uzupełniamy naszą gamę elektrycznych samochodów sportowych o atletyczną, praktyczną i wszechstronną propozycję. Jestem pewien, że nowa odmiana będzie kontynuować historię sukcesu Porsche Taycan. Sądzę, że szczególnie atrakcyjna jest równowaga i różnorodność palety pięciu wersji Sport Turismo: oferta obejmuje dosłownie wszystko, od niesamowicie zwrotnego samochodu z napędem na tylne koła po niezwykle mocną wersję Turbo S

- mówi Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan. I wcale nas nie dziwi, że wspomina akurat o Turbo S. Sport Turismo w tej wersji rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km. To oczywiście najszybszy model w rodzinie. Jeśli komuś zależy na zasięgu, to tutaj najmocniejsze karty trzyma Taycan 4S, który na jednym ładowaniu przejedzie 498 km wg WLTP. Niezależnie od odmiany akumulator można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba tylko 5 min ładowania.

W porównaniu ze zwykłym Taycanem Sport Turismo jest znacznie praktyczniejsze. W zależności wyposażenia pojemność bagażnika waha się między 405 a 446 l, a po złożeniu siedzeń tylnej kanapy - 1171 - 1212 l. Otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm). Z przodu pod maską znajduje się drugi, 84-litrowy bagażnik.

Inaczej poprowadzona linia dachu sprawia, że więcej miejsca mają także pasażerowie. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości.

Porsche Taycan Sport TurismoPorsche Taycan Sport Turismo fot. Porsche

Porsche Taycan Sport TurismoPorsche Taycan Sport Turismo fot. Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.