Już wiosną tego roku w Polsce będzie oferowana pełna, licząca pięć wariantów rodzina Porsche Taycana Sport Turismo. Co kryje się pod tą nazwą? Upraszczając można powiedzieć, że kombi, ale sam producent tłumaczy, że "nowa odmiana jest skierowana do osób, które chcą połączyć codzienną użyteczność Porsche Taycan Cross Turismo z dynamiką jazdy po utwardzonych drogach, jaką zapewnia sportowa limuzyna Taycan". Praktyczniejszy Taycan nad Wisłę przyjedzie już pod koniec lutego. Zadebiutuje u nas jako GTS. W marcu dojadą kolejne wersje, a na wiosnę w salonach pojawi się już cała piątka.
Oto wyjściowe ceny wszystkich Porsche Taycan Sport Turismo, które będą dostępne w Polsce:
O cenach nowych samochodów regularnie piszemy na stronie głównej gazety.pl.
Wraz z trzecim wariantem nadwoziowym – Sport Turismo – uzupełniamy naszą gamę elektrycznych samochodów sportowych o atletyczną, praktyczną i wszechstronną propozycję. Jestem pewien, że nowa odmiana będzie kontynuować historię sukcesu Porsche Taycan. Sądzę, że szczególnie atrakcyjna jest równowaga i różnorodność palety pięciu wersji Sport Turismo: oferta obejmuje dosłownie wszystko, od niesamowicie zwrotnego samochodu z napędem na tylne koła po niezwykle mocną wersję Turbo S
- mówi Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan. I wcale nas nie dziwi, że wspomina akurat o Turbo S. Sport Turismo w tej wersji rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km. To oczywiście najszybszy model w rodzinie. Jeśli komuś zależy na zasięgu, to tutaj najmocniejsze karty trzyma Taycan 4S, który na jednym ładowaniu przejedzie 498 km wg WLTP. Niezależnie od odmiany akumulator można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba tylko 5 min ładowania.
W porównaniu ze zwykłym Taycanem Sport Turismo jest znacznie praktyczniejsze. W zależności wyposażenia pojemność bagażnika waha się między 405 a 446 l, a po złożeniu siedzeń tylnej kanapy - 1171 - 1212 l. Otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm). Z przodu pod maską znajduje się drugi, 84-litrowy bagażnik.
Inaczej poprowadzona linia dachu sprawia, że więcej miejsca mają także pasażerowie. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości.