Skoda Octavia iV oraz Octavia iV RS to od dawna wyczekiwany model. Napęd hybrydowy z możliwością ładowania zewnętrznym źródłem prądu pozwala używać ją na ograniczonym dystansie jak samochód z napędem elektrycznym. Pojemność akumulatorów wystarczy na przejechanie do 55 kilometrów, tak wynika z badań homologacyjnych przeprowadzony zgodnie z normą WLPT.
Ceny Octavii iV rozpoczynają się od kwoty 138 900 zł z wyposażeniem Ambition i nadwoziem liftback. Octavia iV kombi jest nieco droższa. Trzeba za nią zapłacić co najmniej 142 800 zł. Obie wyposażone w napęd hybrydowy plug-in. Jego sercem jest silnik spalinowy o poj. 1,4 litra z turbosprężarką (1.4 TSI) współpracujący z elektrycznym. Wspólnie rozwijają moc 204 KM, która jest przekazywana na koła przedniej osi przy użyciu 6-stopniowej skrzyni biegów DSG.
Fani sportowych emocji mogą już zamawiać sportową odmianę tego napędu. Trafiła pod maskę nowej Octavii iV RS oferowanej również w dwóch wersjach nadwoziowych. Kosztują odpowiednio 158 300 zł i 162 150 zł. To więcej niż analogiczne odmiany Octavii RS ze spalinowym silnikiem 2.0 TSI. Oferują taką samą moc 245 KM, al niższe zużycie zużycie paliwa i możliwość bezemisyjnej jazdy. Również w modelu Octavia iV RS zastosowano 6-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG. Taka Skoda przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 225 km/h.
Ostatnia nowość Skody to uterenowiona wersja Octavii - Scout. Oferowana wyłącznie z nadwoziem kombi, ma zwiększony o 1,5 cm prześwit i elementy zabezpieczające nadwozie oraz podwozie przed uszkodzeniem, jeśli odważymy się opuścić drogi. Octavia Scout jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych: 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TDI 200 KM. Pierwsza kosztuje 119 250 zł, druga znacznie więcej - 160 100 zł, ale jest zaopatrzona w napęd na obie osie. Obie mają wyposażenie bogatsze od innych odmian. Oprócz 7-stopniowej skrzyni DSG jest w nim system nawigacyjny Columbus z ekranem, adaptacyjny tempomat, komplet wyposażenia służącego do współpracy ze smartfonami (bluetooth, ładowarka indukcyjna, schowek na telefon), centralną poduszkę powietrzną itp.
Skoda Octavia Scout to salomonowe wyjście dla klientów, którzy nie chcą kupić SUV-a. Wolą klasyczne nadwozie kombi, ale nie chcą rezygnować z minimalnego przygotowania do jazdy w terenie. A modele Octavia iV w obu odmianach to wyjście, dla osób, które nie potrafią się zdecydować, czy wolą spalinowy, czy elektryczny napęd. Poniżej prezentujemy zestawienie cen nowych wersji Skody Octavii, które właśnie zadebiutowały na polskim rynku: