Na potężnego SUV-a ze ściętym nadwoziem trzeba będzie poczekać około dwa lata dłużej niż na kolejną generację modelu XC90. Ta powinna zadebiutować pod koniec 2021 r. Oba nowe samochody Volvo zostaną skonstruowane na tej samej nowej platformie SPA2. Technicznie Volvo XC100 będzie bliźniakiem bardziej sportowo stylizowanego modelu Polestar 3 nowej marki koncernu.
Nowa wersja modułowej płyty podłogowej dla dużych samochodów marek: Volvo, Polestar i Lynk & Co., została przystosowana do różnych źródeł napędu, także dwóch silników elektrycznych.
Volvo XC90 następnej generacji ma być oferowane w różnych wersjach: hybrydowych, elektrycznych, a być może i wyłącznie spalinowych. Topowy model XC100 będzie dostępny tylko w elektrycznej odmianie Recharge z dwoma silnikami - każdy z nich napędza jedną z osi pojazdu.
Trudno powiedzieć jak dokładnie będzie wyglądał nowy SUV, ale szwedzka marka ujawniła kierunek, w którym patrzą styliści, już w 2013 r. Wtedy zaprezentowano studyjne Volvo Concept Coupe. W 2014 r. dołączyło do niego Volvo XC Coupe Concept, które zdradza zdradza kolejne szczegóły. Nowy model XC100 oczywiście będzie miał dwie pary drzwi i wyższe nadwozie, ale może dzielić detale projektu z samochodami studyjnymi pokazanymi 6 i 7 lat temu.
Czy to się komuś podoba, czy nie luksusowe SUV-y z nadwoziem liftback zagospodarowują coraz większą część rynku, zajmowaną wcześniej przez drogie samochody kategorii coupe. Dzięki temu majętni klienci mogą mieć wszystko w jednym - zalety SUV-a: wysoką pozycję za kierownicą i miejsce dla co najmniej czterech osób w środku, a dodatkowo także bardziej sportową sylwetkę.
Volvo ma zamiar nowym modelem XC100 odebrać jak najwięcej klientów firmom Audi, BMW, Mercedes oraz innym markom klasy premium oferującym samochody tego typu. Czy szwedzkiemu producentowi się to uda, przekonamy się najwcześniej na przełomie 2023 i 2024 r.