Nadchodzi kolejny crossover Skody. Elektryczny Enyaq iV będzie miał napęd na tył

Elektryfikacja odważnie wkracza w codzienną motoryzację. Jeszcze w tym roku Skoda zaprezentuje swojego elektrycznego crossovera. Póki co marka pokazuje model Enyaq tylko w kamuflażu, ale zdradza sporo szczegółów dotyczących napędu i wyposażenia.

Skoda Enyaq iV to pierwszy produkcyjny model tej marki oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. W zależności od preferencji, będzie oferowany z trzema wielkościami akumulatorów oraz pięciu wariantach mocy.

Skoda Enyaq iVSkoda Enyaq iV Skoda

Enyaq ma 4 648 mm długości, 1 877 mm szerokości oraz 1 618 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2 765 mm, a pojemność bagażnika to zaskakujące 585 l. Co ciekawe, Enyaq ma niski próg załadunkowy, co ułatwi pakowanie do bagażnika nawet cięższych przedmiotów.

Zobacz wideo

Trzy warianty akumulatora

Model podstawowy to Enyaq iV 50 o pojemności akumulatora litowo-jonowego 55 kWh. Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 150 KM i zasięg do 340 km (wg WLTP). Środkową propozycją jest wersja oznaczona liczbą 60. Tu mamy do dyspozycji motor elektryczny o mocy 180 KM, a bateria o pojemności 62 kWh pozwoli przejechać około 390 kilometrów. Topowa wersja to Enyaq iV 80 - kierowca będzie miał do dyspozycji 200-konny silnik, a w pełni naładowana bateria 82 kWh pozwoli przejechać nawet 500 kilometrów.

Bazowe wersje przekażą napęd na tylną oś. Topowa odmiana będzie oferowana także w dwóch wersjach wyposażonych w drugi silnik elektryczny, czyli posiadających napęd na cztery koła: 80X oraz vRS, o mocy odpowiednio 265 KM i 305 KM. Model o największej mocy przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Maksymalny zasięg obu wariantów z napędem na cztery koła to około 460 km.

Skoda Enyaq iVSkoda Enyaq iV Skoda

80 proc. w 40 minut

Skoda Enyaq iV może być ładowana na trzy sposoby. Oprócz konwencjonalnego domowego gniazda elektrycznego 230 V, do ładowania pojazdu można użyć także ładowarki ściennej o mocy do 11 kW. Zajmuje to od sześciu do ośmiu godzin zależnie od wielkości akumulatora. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 125 kW, dzięki czemu akumulator modelu ENYAQ iV od 10% do 80% zostanie naładowany w ciągu 40 minut.

Skoda Enyaq iVSkoda Enyaq iV Skoda

Nowoczesne wnętrze

Wyróżnikiem Skody Enyaq iV jest innowacyjnie zaprojektowane wnętrze. Wszystkie istotne informacje dla kierowcy są prezentowane na 13-calowym centralnym wyświetlaczu, a na życzenie również na wyświetlaczu z rzeczywistością rozszerzoną umieszczonym na szybie pojazdu. Wprowadzając ten model na rynek, Skoda po raz pierwszy w samochodzie produkcyjnym wykorzystała ekologiczne materiały. Klienci mogą w tym obszarze wybrać różne projekty, w zależności od swoich preferencji.

Skoda Enyaq iVSkoda Enyaq iV Skoda

Skoda Enyaq iV będzie powstawać w głównej fabryce Skody w Mladá Boleslav na jednej linii z modelami opartymi na platformie MQB. Produkcja seryjna rozpocznie się pod koniec 2020 r., a wprowadzenie na rynek planowane jest na początek 2021 r. Powstanie limitowana seria „Founder’s Edition”, upamiętniająca założenie firmy przed 125 laty. Powstanie tylko 1 895 sztuk.

Skoda kontynuuje strategię wprowadzania aut z napędem hybrydowym i elektrycznym. Póki co ma w ofercie miejski modem Citigo iV i uniwersalnego Superba iV, które zadebiutowały w 2019 roku. Strategia marki zakłada wprowadzenie na do końca 2022 r. ponad dziesięciu modeli elektrycznych lub zelektryfikowanych, sygnowanych znakiem iV.

Skoda Enyaq iVSkoda Enyaq iV Skoda

Więcej o:
Komentarze (12)
Nadchodzi kolejny crossover Skody. Elektryczny Enyaq iV będzie miał napęd na tył
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pep

    Oceniono 4 razy 2

    Spokojnie, zanim wyjdzie elektryczny Wieśniaq, VW musi najpierw doprowadzić do mobilności tysiące VW ID.3, które stoją na parkingu przy fabryce i starzeją się wraz z bateriami, bo VW nie potrafi ich zmusić do jazdy. Tym bardziej tańsza marka VW nic nie wypuści.

  • bartekgryko

    Oceniono 1 raz 1

    6,2 sec do 100 km/h potem 6 h ładowania żeby jechać dalej. "przyszłość"motoryzacji na węgiel

  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 2 razy 0

    zdejm kapelusz

  • Gość: sindrome

    0

    A będzie można kupić w takim malowaniu jak na zdjęciach? ;)

  • Gość: Quashqai & Ceed

    0

    Witamy w klubie samochodów z dziwnymi nazwami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX