Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%
Bezpieczeństwo dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych: 72%
Systemy bezpieczeństwa: 100%
Nowa generacja flagowego SUV-a Volvo uzyskała świetne wyniki w większości kategorii. Ochrona dorosłych pasażerów (97%), jak i dzieci (87%) stoi na bardzo wysokim poziomie. XC90 zapunktowało również w kategorii systemów bezpieczeństwa - otrzymało 100%! To pierwszy samochód, który otrzymał komplet punktów Euro NCAP w kategorii samoczynnego, awaryjnego hamowania chroniącego przed uderzeniem w tył innego samochodu w mieście jaki i poza nim.
Przedstawiciele Volvo twierdzą, że niektóre systemy bezpieczeństwa Volvo XC90 są tak zaawansowane, że nie ma obecnie odpowiednich procedur testów, aby je zbadać. Osiągnięte, doskonałe wyniki Euro NCAP to kolejny krok do osiągnięcia długoterminowego celu Volvo Vision 2020. Już za 5 lat samochody Volvo mają osiągnąć taki poziom bezpieczeństwa, aby przestali w nich ginąć ludzie.
CONTINENTAL ContiWinterCont... | Dębica Frigo HP 215/55/R16 ... | Fulda Kristall Montero 3 16... |
Sprawdź ceny | Porównaj ceny | Porównaj ceny |
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
Bezpieczeństwo dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych: 82%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
Kompaktowy SUV Mercedesa - model GLC (kiedyś znaliśmy go jako GLK) - śpiewająco zdał wszystkie testy i zdobył 5 gwiazdek. Wrażenie robi zwłaszcza ochrona dorosłych pasażerów i dzieci - odpowiednio 95 i 89%. Pozwoliło mu to zdobyć komplet gwiazdek i postawiło na pierwszym miejscu w swojej klasie.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 81%
Systemy bezpieczeństwa: 82%
Euro NCAP wzięło pod lupę Jaguara XE na początku grudnia 2015 r. JAG uzyskał bardzo podobne wyniki co większy XJ. Auto w każdej kategorii przekroczyło wynik 80% (w bezpieczeństwie dorosłych to nawet 92%), dzięki czemu na jego konto trafił komplet pięciu gwiazdek i tytuł najlepszego samochodu w klasie.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo dzieci: 86%
Bezpieczeństwo pieszych: 91%
Systemy bezpieczeństwa: 81%
Infiniti Q30, brat bliźniak Mercedesa klasy A, również zostało nagrodzone przez Euro NCAP pięcioma gwiazdkami. Na ten rezultat złożyły się najlepsze w klasie wyniki z podkategorii. Na tle pozostałych aut japoński kompakt wyróżnia się przede wszystkim ochroną pieszych, ocenioną na 91 proc. Stawia go to na drugim miejscu w tej kategorii spośród wszystkich aut prezentowanych w rankingu "Best in Class Cars of 2015".
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
Bezpieczeństwo dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych: 73%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
W kategorii "bezpieczeństwo dorosłych pasażerów" Jazz został oceniony na 93 proc. Najsłabiej wypadł pod względem systemów bezpieczeństwa, ale wynik nieco przekraczający 70 proc. to w tej klasie i tak dobry rezultat. Wyniki z poszczególnych kategorii pozwoliły zebrać pięć gwiazdek w ocenie ogólnej.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
Bezpieczeństwo dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych: 79%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
Nowa odsłona największego minivana Forda w każdej kategorii wypadła bardzo dobrze. Samochód po raz pierwszy jest wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla drugiego rzędu siedzeń, które dodatkowo chronią pasażerów w czasie uderzeń bocznych. Niższy wynik za systemy bezpieczeństwa jest spowodowany brakiem systemu AEB (automatycznego hamowania) w testowanym egzemplarzu. Nie przeszkodziło to Fordowi Galaxy w osiągnięciu najlepszego wyniku w swojej klasie.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
Bezpieczeństwo dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych: 71%
Systemy bezpieczeństwa: 76%
Testy bezpieczeństwa z najwyższymi ocenami zdał również nowy Volkswagen Touran. Rodzinny minivan najnowszej generacji uzyskał bardzo dobre wyniki w kategorii ochrony dorosłych pasażerów (88%) oraz dzieci (89%). Ponadto samochód jest seryjnie wyposażony w niemal wszystkie punktowane systemy bezpieczeństwa, z wyjątkiem asystenta toru jazdy i systemu awaryjnego hamowania (opcje).
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo dzieci: 80%
Bezpieczeństwo pieszych: 93%
Systemy bezpieczeństwa: 64%
Cztery gwiazdki otrzymała Mazda MX-5. Ogólny wynik jest jednak trochę mylący, ponieważ japoński roadster stracił jedną gwiazdkę z powodu braku zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w tym układu automatycznego hamowania awaryjnego, którego nie ma nawet w opcji (AEB City). W pozostałych kategoriach MX-5 wypadła bardzo dobrze, uzyskując ponad 80-procentowe wyniki. Wyjątkową wysoko oceniono kolizje z pieszym - aż 93%. To najlepszy wynik wśród wszystkich samochodów prezentowanych w tym zestawieniu.