NSDAP

Więcej o:

NSDAP

  • Rosemeyer zginął w chłodny dzień. Przedwojenne rekordy prędkości

    uspokoił się i powiedział, że z Mercedesem mogą tylko wygrać lepszymi osiągami. Wysocy urzędnicy NSDAP chętniej promowali bowiem Mercedesa, ale pozwolili obu firmom na próby przed wystawą motoryzacyjną w Berlinie. Huhnlein chciał mieć jakieś dobre wieści do przekazania Hitlerowi, zanim ten wygłosi

  • Rycerze swastyki, cz. 2. Za swojego mercedesa Hitler zapłacił barterem

    między Adolfem Hitlerem i niemieckimi koncernami samochodowymi. Przed wygraniem wyborów przez NSDAP Adolf Hitler często wypowiadał się na temat samochodów, lotnictwa, posługiwał się radiem jako jeden z pierwszych polityków, generalnie więc wielki przemysł liczył na jego wsparcie w chwili objęcia władzy

  • Rycerze swastyki, cz.1. Jak hitlerowski reżim wspierał motorsport

    Otoczenie Hitlera od początku sprawowania władzy przez NSDAP miało pełną świadomość, że kraj dysponuje ograniczonymi zasobami. Jeśli Niemcy miały odzyskać dawną pozycję w Europie, musiały być zdolne do zastraszenia innych krajów i wymuszenia na nich ustępstw. Wojna na wyniszczenie, jaką się stała

  • Rycerze swastyki, cz. 20. Mowę na jego pogrzebie wygłosił sam Adolf Hitler

    mówiły o talencie Rosemeyera. Propagandowe czasopismo NSDAP "Volkische Beobachter" tak napisało o naszym bohaterze: "Bernd Rosemeyer - nowa gwiazda na niemieckim wyścigowym niebie". Główny atut tego zawodnika stanowiła łatwość, z jaką zaadaptował się do bardzo trudnego prowadzenia samochodów wyścigowych

  • Rycerze swastyki, cz. 21. Anglik, który kłaniał się hitlerowcom

    i oporu wobec Trzeciej Rzeszy. Postawa Brytyjczyków wobec faszyzmu przed wypowiedzeniem wojny Hitlerowi nie jest jednak wcale oczywista i warto ją poznać. Po objęciu władzy w Niemczech przez NSDAP wiele środowisk angielskich okazywało z tego powodu znaczny entuzjazm. Nazistowska odmiana nacjonalizmu

  • Nikt nie jest czysty? Jak wielkie koncerny współpracują z krwawymi reżimami

    przykładów firm współpracujących z III Rzeszą na szczególną uwagę zasługują dwa przykłady Wszystkie nazistowskie stroje i mundury dla członków NSDAP, a następnie rządu i wojsk III Rzeszy od początku lat 30-tych zaprojektował znany dom mody Hugo Boss. Warto jednak pamiętać, że w tamtych czasach Hugo Boss

  • Mogliśmy mieć markę samochodów Stoewer, cz. 3

    władzy w Niemczech przez NSDAP. Przywódca NSKK, czyli Nationalsozialistischen Kraftfahrkorps (Narodowosocjalistycznego Korpusu Samochodowego), Adolf Huhnlein, mający w kwestiach samochodowych ogromny wpływ na Führera, ogłosił, że producenci powinni zrezygnować z produkcji aut z napędem na przednie koła

  • Rycerze swastyki, cz. 11. Dojenie skarbu państwa

    marketingu. Zwracano uwagę, że Mercedes-Benz i Auto Union powinny w większym stopniu inwestować własne zyski w promocję kraju i NSDAP. Choć pozornie koncerny rywalizowały ze sobą bezlitośnie, w niektórych sprawach współpracowały ściślej niż niejeden mąż z żoną. Pisma wysłane do Huhnleina w marcu 1935 roku

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.