autobus przegubowy

Więcej o:

autobus przegubowy

  • Aż 21 tys. zł kary za dziwaczny transport autobusu przegubowego

    W piątek 9 grudnia, na odcinku drogi krajowej numer 12 w Radomiu, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestaw należący do hiszpańskiej firmy w dziwny sposób przewoził przegubowy autobus o napędzie elektrycznym. Transport zmierzał z Polski

  • Na ulice Warszawy wyjedzie 130 elektrycznych autobusów

    Firma Solaris Bus & Coach wygrała przetarg Miejskich Zakładów Autobusowych. Tym samym dostarczy Warszawie 130 autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną. Zakup elektrycznych autobusów jest częścią Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, który wiąże

  • Pojazd członowy zachodzi przy skręcie. Czyja wina w przypadku kolizji?

    członowych można podać wiele. To m.in. popularne na polskich drogach TIRy czy także autobusy przegubowe. 16 metrów długości, stałe połączenie i manewry... Konstrukcja pojazdów członowych zwiększa możliwości transportowe. Z drugiej strony warto pamiętać o tym, że autobus przegubowy ma nawet 16 metrów długości

  • Coraz więcej polskich autobusów trafia do Niemiec

    Solaris dostarczył od 2005 roku 90 pojazdów dla Rheinbahn Dusseldorf. Kilka dni temu spółka poinformowała o podpisaniu kontraktu na jedno z największych zamówień na 18-metrowe autobusy przegubowe Urbino. Ten model można coraz częściej spotkać na niemieckich ulicach w takich miastach jak Dortmund

  • Rower w autobusie. Czy kierowca ma prawo wyprosić rowerzystę?

    Autobus przegubowy ma od 16 do 25 metrów długości, przy czym mieści nawet 200 pasażerów. Czy pasażerowie mają prawo wsiąść do niego z rowerem? Jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie ma. Bo komunikacja miejsca powinna służyć głównie do transportu osób - przewóz rowerów jest możliwy, ale w

  • Szynobus jechał na badanie techniczne. Nie dojechał, bo spłonął po drodze

    z Nowego Sącza. Ma on konstrukcję przypominającą nieco autobus przegubowy. Składa się bowiem z dwóch członów. Zabiera na pokład nawet 270 osób, a do napędu wykorzystuje dwa silniki wysokoprężne o mocy 390 kW. Czemu nie silniki elektryczne? Bo szynobus powstał po to, aby umożliwić transport pasażerów

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.