Nowy Lexus LBX. Poznaliśmy go bliżej i zapytaliśmy o szacunkowe ceny modelu zaprojektowanego dla Europejczyków

Lexus LBX to model, który został zaprojektowany pod kątem europejskich kierowców. Niedawno miałem okazję przyjrzeć mu się z bliska, a w kuluarach dowiedziałem się, jak mogą kształtować się jego ceny.

Ofensywa modelowa Lexusa nie zwalnia. Japoński producent poważnie myśli o europejskim rynku i właśnie zaprezentował gorącą nowość, która w przyszłym roku wejdzie do sprzedaży na Starym Kontynencie.

To nowy model - LBX, który jak zapewnia producent, powstał z myślą o Europejczykach.

Lexus LBX - wymiary

Jest to przedstawiciel segmentu miejskich crossoverów, co jak na auto klasy premium jest nietypowe. Choć z drugiej strony, auto tej wielkości doskonale sprawdza się na zatłoczonych i wąskich ulicach europejskich miast. 

Jest to najmniejszy crossover w gamie Lexusa, a producent ma nadzieję, że ten pojazd przekona do siebie nabywców, którzy do tej pory nie sięgali po auta tej marki. Samochód ma 419 cm długości, 182,5 cm szerokości i 154,5 cm wysokości. Waży 1280 kg i może holować przyczepę bez hamulców o masie 750 kg. W wersji przednionapędowej (będzie też odmiana z napędem 4x4), bagażnik ma pojemność 332 l. 

Lexus LBX - odszyfrowujemy nazwę

LBX to skrót od Lexus Breaktrough Crossover, czyli producent mówi nam wprost, że jest to crossover przełomowy. Wymiary ma bardzo zbliżone do Toyoty Yaris Cross i nie jest to przypadek, ale obie konstrukcje, choć powstały na tej samej płycie podłogowej to różnią się od siebie znacznie.

Napęd hybrydowy

W LBX zastosowano nową generację napędu hybrydowego, w którego skład wchodzi silnik benzynowy o pojemności 1,5l. Łączna moc układu to 136 KM, a maksymalny moment obrotowy to 185 Nm. Według informacji producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s i tak, zastosowano w nim bezstopniową przekładnię E-CVT.

Z przodu miejsca jest sporo, z tyłu nieco gorzej

Na tylnej kanapie, nad głową miejsca jest zaskakująco dużo. Siedzisko jest umieszczone nieco wyżej, dlatego pasażerowie podróżujący z tyłu mają niezłą widoczność do przodu i na boki ale nie będą zahaczać fryzurą o podsufitkę. Gorzej z miejscem na kolana, gdy na przednim fotelu usiądzie osoba o wzroście powyżej 180 cm, będziemy dotykać kolanami przednich oparć.

Za to na przednich fotelach miejsca jest pod dostatkiem, są wystarczająco obszerne i mam wrażenie, że sprzyjają dłuższym podróżom. To co od razu rzuca się w oczy, to wysoka jakość wykończenia, dokładnie taka do jakiej Lexus nas przyzwyczaił.

Więcej informacji na temat tego modelu i to jak mogą kształtować się jego ceny, dowiecie się z poniższego wideo:

Zobacz wideo Pierwszy kontakt z Lexusem LBX
Więcej o: