Czasem mówi się o ukrytej funkcji, ponieważ wielu kierowców nawet nie wie o jej istnieniu. Może się kryć pod dziwnym przyciskiem albo aktywować po... mocniejszym wciśnięciu hamulca. Trzeba wiedzieć, jak włączyć Auto Hold. Na otwierającym zdjęciu widzicie przycisk z dłonią, który wykorzystuje w swoich samochodach Ford. Inni producenci decydują się często na literę "A" w kółeczku (wygląda podobnie jak przycisk od hamulca ręcznego), samo kółeczko w nawiasie lub po prostu przycisk z napisem "Hold" lub "Auto Hold". W galerii znajdziecie kilka przykładów z różnych marek.
Jeśli w swoim lub pożyczonym samochodzie znajdziecie taki przycisk, to warto z niego skorzystać i przekonać się, czy Auto Hold przypadnie wam do gustu. Jest wielu kierowców, którzy nie wyobrażają sobie bez niego jazdy. Jak działa Auto Hold?
W największym uproszczeniu samochód sam wciska za nas hamulec na postoju. Auto cały czas będzie miało wciśnięty hamulec, dzięki czemu kierowca będzie mógł zdjąć nogi z pedału hamulca. Nawet, jeśli stoimy na górce samochód się nie stoczy. Z automatyczną skrzynią biegów, jeśli włączona jest funkcja auto hold, auto nie zacznie jechać do przodu po puszczeniu hamulca. Można wygodnie usiąść i nie wciskać samodzielnie hamulca.
Auto Hold doceniają zwłaszcza kierowcy, którzy jeżdżą po mieście i często muszą zatrzymywać się na światłach lub w korku. Funkcja staje się coraz popularniejsza w samochodach ze względu na popularyzację automatycznych skrzyń biegów, a także elektryków. Auta z automatem mają Auto Holda bardzo często.
W korkach Auto Hold znacznie zwiększa wygodę i komfort jazdy, ale to nie jego jedyna zaleta. Sprawdza się także w sytuacji, w której kierowca chce ruszyć na górce, ewentualnie przed wjechaniem z podziemnego garażu musi upewnić się, że chodnikiem nie idą piesi. Auto hold utrzymuje pojazd w miejscu, a później pozwala na bezproblemowe ruszenie z miejsca. Bez auto holda kierowca musiałby skorzystać z oldskulowej dźwigni hamulca ręcznego – zupełnie jak na kursie i egzaminie na prawo jazdy. Dla wielu kierowców górki są problematyczne, a Auto Hold rozwiązuje ten problem.
Większość kierowców lubi i korzysta z tej funkcji, ale są też osoby, które wytykają jej wady. Niektórym Auto Hold przeszkadza podczas parkowania, ponieważ nie pozwala na płynny manewr. Po każdym zatrzymaniu samochód trzeba ruszyć z miejsca dodaniem gazu.
Większość producentów decyduje się po prostu na przycisk. Na początku opisaliśmy, jak wygląda. Najczęściej to A w kółeczku lub po prostu napis Hold. W niektórych autach wystarczy, że kierowca mocno wciśnie pedał hamulca na postoju. Jeśli nigdy nie korzystaliście z tej funkcji, to polecamy. W korkach może wam znacznie uprzyjemnić czas. Wbrew pozorom automatyczny hamulec zmienia dużo.