Jedno z najgorszych przejść dla pieszych w Warszawie. Drogowcy mają pomysł, jak to zmienić

Dwa przejścia dla pieszych w Warszawie zostały ocenione na zero i jedynkę. To noty gorsze, niż złe. Poziom bezpieczeństwa pieszych jest tu tragiczny. Dlatego ZDM planuje przebudowę. Skrzyżowania zamieni na ronda.

Mokotów i Żoliborz w tym roku wybiły się w warszawskim audycie drogowym. Aż dwa przejścia zlokalizowane w tych właśnie dzielnicach otrzymały tragicznie niskie noty. Całe szczęście ZDM nie komentuje sytuacji wzruszeniem ramion. Ma zamiar działać. W planach jest przebudowa przejść.

Zobacz wideo

Żoliborz i skrzyżowanie Krasińskiego i Przasnyskiej. Pierwszy z czarnych punktów

Pierwszym z czarnych punktów na mapie Warszawy jest skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Przasnyskiej na Żoliborzu. Przejście przez ulicę Krasińskiego zostało ocenione w audycie na jedynkę (w skali od 0 do 5). Z tego powodu w tym punkcie powstanie pierwsze z rond. To będzie miało 26 metrów średnicy. Poza tym ZDM ma również w planach doświetlenie wszystkich przejść w rejonie nowego ronda, zadbanie o budowę infrastruktury rowerowej oraz inwestowanie w zieleń w okolicy. Dla przykładu wzdłuż pasa drogi stanie siedem nowych drzew.

Czemu akurat rondo? ZDM w Warszawie tłumaczy to faktem, że taka konstrukcja pozwoli na ograniczenie prędkości jazdy, ale nie wstrzyma płynności ruchu. Kierowcy nie stracą, a piesi znacznie zyskają. Problemem staną się tylko utrudnienia w ruchu. Te potrwają nawet 180 dni. Tyle ma zająć przebudowa.

Mokotów i skrzyżowanie Augustówki i Zawodzia. Drugi z czarnych punktów

Drugim z czarnych punktów jest skrzyżowanie ulic Augustówka i Zawodzie na Mokotowie. To okolice elektrociepłowni Siekierki. Tu przejście dla pieszych zdobyło notę zero, zatem najgorszą z możliwych. Tak słaba ocena wynika nie tylko z warunków ruchu. Dodatkowo problemem jest zieleń ograniczającą widoczność. W tym punkcie Mokotowa ZDM również planuje budowę ronda. W tym przypadku średnica skrzyżowania sięgnie 27 metrów. Przejścia w rejonie ronda będą posiadały azyle, a do tego zostaną doświetlone.

Dwa nowe ronda w Warszawie będą kosztować nawet 18 mln zł

Budowa dwóch rond w Warszawie jest koniecznością. Potwierdzają to audyty. Niestety przebudowa dwóch skrzyżowań tania nie będzie. W przypadku ronda na Żoliborzu ogłoszony został przetarg. Oferty złożone w nim opiewają na kwotę od 6,5 do 8,3 mln zł. Przetargu na rondo na Mokotowie na razie nie ma. Suma wydatków jest znacząca, ale nie przeraża władz Warszawy. Po pierwsze z uwagi na wpływ inwestycji na poprawę bezpieczeństwa. Po drugie projekty zyskały dofinansowanie z rządowego funduszu Polski Ład. To dla żoliborskiego ronda wynosi 10,5 mln zł, a dla mokotowskiego 8 mln zł.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.