Jak co roku, magazyn Wards AutoWorld wyłonił dziesięć najlepszych silników spośród dostępnych w autach oferowanych na rynku USA. Jak producent może ubiegać się o prestiżowy tytuł? Samochód w danej wersji silnikowej musi trafić do sprzedaży najpóźniej w pierwszym kwartale 2011 roku, a jego cena nie może przekroczyć 55 tys. dolarów.
Jesienią br. dziennikarze z magazynu Wards AutoWorld przetestowali 38 aut, użytkując je w normalnym ruchu ulicznym na ulicach Detroit. W ocenie silników uwzględniono m.in. moc i moment obrotowy, zaawansowanie technologiczne, kulturę pracy oraz dane porównawcze. Dziennikarze nie używali przy tym żadnych przyrządów pomiarowych, polegając jedynie na subiektywnych odczuciach.
W tegorocznym rankingu najlepszych silników każdy znajdzie coś dla siebie. To najbardziej złożona (i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie) mieszanka silników, jaką kiedykolwiek wyłoniliśmy - mówi redaktor naczelny Ward's AutoWorld, Drew Winter.
Tegoroczna, 17. już edycja Ward's 10 Best Engines stanowi nie lada zwrot w historii rankingu. Zawiera 6 nowości, 2 zmodyfikowane jednostki (BMW i Hyundai) i tylko 2 zeszłorocznych laureatów (Volkswagen i Audi). Ceremonia wręczenia nagród laureatom Ward's 10 Best Engines 2010 odbędzie się podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit.
Audi S4 3.0 TFSI DOHC V6 (kompresor, 333 KM przy 5500 obr./min, 440 Nm przy 2900-5300 obr./min)
BMW 335i 3.0 N55 DOHC R6 (turbo, 306 KM przy 5800 obr./min, 400 Nm przy 1200-5000 obr./min)
Mini Cooper S 1.6 DOHC R4 (turbo, 184 KM przy 5500 obr./min i 240 Nm przy 1600-5000 obr./min)
Dodge Avenger 3.6 Pentastar DOHC V6 (287 KM przy 6400 obr./min, 353 Nm przy 4800 obr./min)
Ford Mustang GT 5.0 DOHC V8 (412 KM przy 6500 obr./min, 529 Nm przy 4250 obr./min)
Chevrolet Volt 1.4 DOHC R4 (84 KM przy 4800 obr./min, 130 Nm przy 4000 obr./min)
Hyundai Genesis 5.0 Tau DOHC V8 (429 KM przy 6500 obr./min i 582 Nm przy 5000 obr./min)
Nissan Leaf (silnik elektryczny, 109 KM i 280 Nm)
VW Jetta 2.0 TDI DOHC R4 (turbodiesel, 140 KM przy 4200 obr./min, 320 Nm przy 1750-2500 obr./min)
Volvo S60 3.0 DOHC R6 (turbo, 304 KM przy 5600 obr./min i 440 Nm przy 2100-4200 obr./min)
Przypomnijmy, że w zeszłym roku nagrodzone zostały m.in. motory TFSI Audi o pojemności 2 i 3 litrów, 3-litrowy turbodiesel BMW (335d), widlasta "ósemka" Hyundaia o pojemności 4,6 litra (Genesis), 2,5-litrowy bokser Subaru (Legacy 2.5 GT), motor 2.0 TDI z Volkswagena Jetty oraz 1,8-litrowy benzyniak z Toyoty Prius.