Audi punktuje znakomicie niemal w każdej kategorii. Jest świetnie wykończone, ma przyjaźnie dla kierowcy i pasażerów zaprojektowane wnętrze, jest przestronne i komfortowe. Poza tym Audi ma nowoczesne silniki oraz świetną skrzynię dwusprzegłową DSG. Choć można A4 zarzucić brak wyraźnego charakteru, po podsumowaniu punktów okazuje się, że żaden z konkurentów nie jest tak dobry.
Ceny: od 110 100 zł - 1.8 TFSI 120 KM
Najlepsza wersja: 1.8 TFSI 160 KM - 121 100 zł 2.0 TDI 170 KM quattro - 147 300 zł
Trójka wciąż pozostaje nie tylko najlepiej prowadzącym się samochodem w swojej klasie, ale również jednym z najlepiej prowadzących się samochodów na świecie. Niestety radość jazdy polskim drogami zakłócają dość twarde zawieszenie oraz bezpieczne, ale pozbawione zdolności amortyzowania nierówności opony typu run flat. Biorąc pod uwagę wrażenia z jazdy najnowszym BMW 5 można sądzić, że kolejna generacja Trójki, której debiut zapowiedziany jest na przyszły rok będzie bardziej komfortowa.
Ceny: od 114 400 zł - 1.6 Ben 122 KM
Najlepsza wersja: 320d 177 KM - 145 900 zł 335i 306 KM - 203 500 zł
Przednia generacja klasy C postawiła poprzeczkę tak wysoko, że kiedy pojawił się nowy model nie zachwycił, ani rozwiązaniami, ani wyglądem. Zastrzeżenia można mieć również do wykończenia wnętrza. Wygląda na to, że konkurencja przegoniła Mercedesa, który zawsze uchodził za wzór. Mimo to C-klasa zbiera wysokie noty.
Ceny: od 125 500 zł - C180 1.6 Ben 156 KM Najlepsza wersja: 220 CDI 170 KM - 157 700 zł 200 184 KM - 131 900 zł
Ten samochód trzeba oceniać z pomocą dwóch narzędzi, serca i rozumu. Jeśli tylko bralibyśmy pod uwagę wygląd zdeklasowałaby wszystkich wywali. Alfa daje również sporo radość z jazdy i z jej pomocą bardzo łatwo zdobyć przychylność piękniejszej części tego świata. Ale niestety kiedy jeździmy tym samochodem na co dzień wciąż napotykamy na problemy. Wielka szkoda. To najtrudniejsze do sklasyfikowania auto z naszej piątki. Atrakcyjna cena pomogła Alfie zdobyć czwarte miejsce w naszym rankingu.
Ceny: od 92 055 zł - 1.8 MPI 140 KM
Najlepsza wersja: 1.8 TBi 200 KM - 105 355 zł 2.0 JTD 170 KM - 104 405 zł
Choć w tym miejscu spodziewaliśmy się Lexusa, lepszy okazał się drugi japoński konkurent, który w Europie wdziera się do klasy premium. Infiniti ma napęd na tylne koła i znakomicie jeździ. Jest też starannie wykonane, ale brakuje mu nieco stylu. Odstraszać klientów może również tylko jeden silnik w ofercie. Jeśli szukasz nierzucającego się w oczy samochodu, warto wziąć pod uwagę G37.
Ceny: G37 320 KM - 182 900 zł
Najlepsza wersja: G37 320 KM - 182 900 zł