Nareszcie także Honda będzie mieć odpowiednika swojego Mini , Fiata 500 i Citroena 2CV we współczesnym wydaniu. EV-N to koncept zainspirowany miejską Hondą N360. Założenia są proste. Auto ma być malutkie, czteroosobowe i ekologiczne, aby eksploatacja w mieście nie była uciążliwa dla środowiska. Napęd czerpię więc energię z akumulatorów litowo-jonowych doładowywanych przez panele słoneczne umieszczone na dachu.
Wygląd retro nadwozia bardzo dobrze oddaje ducha N360. Okrągłe reflektory wystające z błotników, czy proste wysoko umieszczone tylne lampy nie pozostawiają złudzeń co do źródła inspiracji. Zabrakło jedynie lusterek umieszczonych na błotnikach.
Wewnątrz jest już inaczej. Proste fotele przypominają bardziej obciągnięte materiałem siedzenia z Citroena 2CV, niż fotele z N360. Tapicerka znajduje się na wymiennych elementach mocowanych do ram foteli. Dzięki temu możemy ją zmieniać wraz z nastrojem i zasobnością portfela podobnie, jak to ma miejsce w Peugeocie 1007.
Praprzodek, Honda N360 (1967-1970), był mini autkiem o długości 3 metrów. Ciekawostką był motocyklowy silnik o pojemności 356 cm3 i mocy 31 KM osiąganych przy 8500 obr/min. Pozwalało to japońskiemu "konkurentowi" Malucha na osiągnięcie 100 km/h w pół minuty.
Marcin Lewandowski