Fluence jest następcą czterodrzwiowego Megane II i tak jak poprzednik, będzie montowany na liniach produkcyjnych fabryki Oyak-Renault w Bursie (Turcja). Wygląd przedniego pasa w nowym modelu różni się od tego w hatchbackach i kombi. Czy ten zabieg okazał się wystarczający, żeby zgrabnie dołączyć trzecią bryłę nadwozia - oceńcie sami.
Karoseria o długości 4,62 m, 1,81 m szerokości i wysokości 1,48 m oraz rozstawie osi 2,7 m mieści wnętrze, które według Renault wyróżnia się pod względem przestronności. Szerokość kabiny na wysokości podłokietnika to odpowiednio 1,48 m z przodu i 1,475 m z tyłu. Bagażnik Fluence'a ma 530 l pojemności.
Pod maskę trafi jeden z dwóch silników benzynowych lub czterech diesli, z których żaden nie przekracza emisji 119 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Benzynowy motor 1.6 osiąga moc 110 koni i występuje z mechaniczną lub automatyczną skrzynią biegów, większy 2-litrowiec dysponuje mocą 140 koni i poza skrzynią manualną można go wyposażyć w skrzynię bezstopniową CVT. 1,5-litrowy silnik dCi występuje w odmianach: 85-, 90-, 105- i 110-konnej, a do najmocniejszej można dokupić automatyczną skrzynię dwusprzęgłową.
Głównymi rynkami zbyt dla Fluence'a mają być Turcja, Rosja i Rumunia. Turecka fabryka Renault w 2008 roku wyprodukowała 3-milionowy samochód, powstała w 1969 roku. W 2008 r. wersja nadwoziowa Megane II sedan stanowiła tam 23% produkcji.
Renault Fluence to także nazwa koncepcyjnego coupe z 3,5-litrowym silnikiem V6, zaprezentowanego w 2004 roku. Więcej w archiwum .
Marcin Sobolewski
Limitowane Megane World Series - ZOBACZ TUTAJ