Fiat Grande Punto zadebiutował cztery lata temu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie . Swoimi wymiarami wykraczał poza segment B, stąd Grande w nazwie. Jak się okazało nie stał się kompaktem, a jedynie wyznaczył nowe standardy przestrzeni i od tamtego czasu prawie wszystkie konkurencyjne modele dorównały mu wymiarami i oferowaną przestrzenią wewnątrz pojazdu.
Kiedy już Punto nie wyróżnia się na tle konkurencji czeka go zmiana nazwy. Zmodyfikowana wersja została określona jako Punto Evo (od ewolucji) i taki napis znajdzie się tylnej klapie małego Fiata .
Nowe nazewnictwo zobowiązuje. Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia, gdzie auto zyskało nowy wygląd, nadający autu nieco więcej charakteru. Z tyłu zmieniono zderzak, dostosowując jego wygląd do nowego przodu. Także wnętrze jest teraz inne. Prosta i pozbawiona polotu deska rozdzielcza ustąpiła nowej, o bardziej atrakcyjnym wyglądzie.
Nowe Punto Evo wyposażono w najnowszą wersję w pełni zintegrowanego systemu multimedialnego Blue&Me-TomTom, którego funkcje pozwalają na obsługę telefonu, nawigacji oraz funkcji informacyjnych za pomocą praktycznego i kolorowego ekranu dotykowego. Jest on w pełni kompatybilny z innymi systemami samochodu dzięki technologii Blue&Me. Nowy system zawiera również eco:Drive Info, czyli komputer pokładowy podający informacje dotyczące naszego stylu jazdy oraz użyteczne sugestie wpływające na ograniczenie zużycia paliwa.
Pod maską znajdzie się kilka nowości. Nowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra (Nuovo Fire) z technologią MultiAir oraz diesel 1,3 litra z systemem common-rail spełniają normy Euro5. Będą one wyposażane w system Start&Stop, wyłączający silnik podczas postoju. Ofertę jednostek napędowych Fiata uzupełnią jednostki dwupaliwowe, zasilane metanem i benzyną lub gazem LPG i benzyną.
Marcin Lewandowski
Fiat Grande Punto 1.6 - TEST auta o zalotnym spojrzeniu