Od kiedy Euro NCAP wprowadziło nowe zasady przyznawania słynnych już gwiazdek, jednym z głównych kryteriów stało się to, czy podstawowe wersje samochodu są wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa. Nie inaczej jest i tym razem. Citroen , któremu wytknięto, że dopiero w wyższych wersjach wyposażenia planuje seryjnie montować ESP, dostał cztery gwiazdki. W pozostałych kategoriach C-trójka wypadła podobnie jak rywale, którzy otrzymali po pięć gwiazdek.
Szczególne pochwały od Euro NCAP dostały dwie hybrydy . Doceniono je za wysoki stopień ochrony potrącanych pieszych - pod tym względem oba samochody spełniają już kryteria, jakie organizacja ma zamiar wprowadzić w 2012 roku. Mimo kiepskiego wyniku, Citroen, a także Renault zostały pochwalone za wprowadzenie systemów ograniczenia prędkości, które mogą być ustawiane przez kierowcę.
Oto wyniki wszystkich testów:
Euro NCAP chwali małe auta - ZOBACZ TUTAJ
ZOBACZ TAKŻE: