W szóstej edycji niezależnego konkursu Car of the Year Polska oceniano ponad 40 aut, z których 5 przeszło do finału. Do tego etapu nominowane zostały samochody: Audi A5, Dacia Duster, Renault Rafale, Volkswagen Passat, Volvo EX30. Z topowej piątki w dniu 3 grudnia wyłoniony został zwycięzca. Wyboru dokonało 21 jurorów, zajmujących się m.in. testowaniem samochodów, reprezentujących różne polskie redakcje.
Po ostatnich testach pojazdów przeprowadzonych na Torze Modlin, zgodnie z regulaminem konkursu odbyło się głosowanie jurorów. Każdy z jurorów dysponował pulą 12 punktów. Maksymalna nota jaka mogła zostać przyznana jednemu pojazdowi to 6 punktów, a na pierwszym miejscu wskazany mógł zostać tylko jeden samochód. Pula 12 punktów musiała zostać rozłożona na minimum trzy auta. W finałowej rozgrywce samochody musiały więc otrzymać punkty od 0 do 6, a suma not przyznanych wszystkim pojazdom musiała wynosić równo 12. W przypadku ewentualnego remisu decydująca byłaby liczba przyznanych pierwszych miejsc.
Triumf w konkursie Car of the Year Polska 2025 odniosła Dacia Duster nowej generacji. Model uzyskał przeważającą liczbę punktów. Crossover rumuńskiej marki zdobył 69 pkt (został wskazany jako najlepszy przez 8 jurorów). Drugie miejsce na podium zajęło Audi A5 uzyskując 55 pkt, a trzecie przypadło Renault Rafale z wynikiem 52 pkt. Czwarte miejsce zajęło elektryczne Volvo EX30 otrzymując 40 pkt, a piąte Volkswagen Passat z 36 punktami.
Dacia Duster trzeciej generacji to pragmatyczny, uniwersalny, wyżej zawieszony nad ziemią samochód osobowy. Do wyboru są cztery poziomy wyposażenia i kilka układów napędowych. Atrakcyjne ceny zachęcają do przyjrzenia się autu bliżej, tym bardziej, że już w podstawie montowany jest silnik dwupaliwowy 1.0 Eco-G 100, zasilany benzyną oraz gazem LPG, łączony z 6-biegową skrzynią manualną. Mocniejszy silnik 1.2 TCe 130 to jednostka zelektryfikowana (układ Mild Hybrid 48 V), która występuje do wyboru z napędem na przednią oś lub na cztery koła. Topowy napęd stanowi układ 1.6 Hybrid 140 łączony z automatyczną skrzynią biegów.
Lista kandydatów do tytułu Car of the Year Polska powstaje automatycznie wraz z debiutem nowych samochodów osobowych na polskim rynku. Na początku czerwca jury publikuje wstępną listę kandydatów, a w październiku ostateczną. W listopadzie pierwsze głosowanie wyłania finałową piątkę, spośród której w grudniu wybierany jest zwycięzca.