Będą dwa nowe ronda na Mokotowie i Żoliborzu. ZDM wybrał wykonawcę

Jeszcze na początku roku warszawski Zarząd Dróg Miejskich informował o planowanej budowie dwóch rond na Mokotowie i Żoliborzu. Teraz zakasa rękawy i bierze się do roboty. Właśnie wybrał wykonawcę, który podejmie się stworzenia obu skrzyżowań.

ZDM właśnie rozstrzygnął przetarg na budowę rond u zbiegu ulic Krasińskiego z Przasnyską na Żoliborzu oraz ulic Augustówka i Zawodzie na Mokotowie. Zwycięską ofertę złożyła firma Krol i to ona będzie odpowiedzialna za stworzenie obu obiektów. Zdaniem przedstawicieli zarządu są one niezbędne dla poprawy bezpieczeństwa w ich okolicach. Zwłaszcza że apelowali o nie sami mieszkańcy.

Zobacz wideo

Ronda na Mokotowie i Żoliborzu są niezbędne

Prośby mieszkańców nie wzięły się znikąd. Jak informuje ZDM, w audycie przejść dla pieszych "zebra" na ulicy Krasińskiego otrzymała ocenę 1 (w skali od 0 do 5). Audyt był także bezlitosny dla okolic skrzyżowania ulic Augustówka i Zawodzie w pobliżu elektrociepłowni Siekierki. "Miejsce jest niebezpieczne z uwagi na duży ruch ciężarówek, brak chodników i zieleń ograniczającą widoczność. Zebra przez ulicę Augustówka otrzymała najniższą notę, a audytor zalecił stworzenie w tym miejscu ronda" - stwierdzają przedstawiciele ZDM. Ich zdaniem ronda wymuszą na kierowcach nieco bezpieczniejszą jazdę. "Podstawowym celem skrzyżowań o ruchu okrężnym jest zwiększenie bezpieczeństwa, bo wymuszają zachowanie przepisowej prędkości, jednocześnie nie wstrzymując ruchu. Tak będzie i w tym przypadku" - twierdzą przedstawiciele ZDM. 

Skrzyżowanie ulic Augustówka i Zawodzie w pobliżu elektrociepłowni Siekierki.Skrzyżowanie ulic Augustówka i Zawodzie w pobliżu elektrociepłowni Siekierki. Fot. Zarząd Dróg Miejskich

Rondo u zbiegu ulic Krasińskiego z Przasnyską na Żoliborzu będzie miało średnicę 26 metrów. Na środku umieszczona zostanie nieprzejezdna wyspa obsadzona krzewami. Na narożnikach skrzyżowania również zasadzone zostaną rośliny. Dodatkowo wzdłuż pasa drogi stanie siedem nowych drzew, które będę uzupełnieniem istniejącego już tam szpaleru. "Zgodnie z obowiązującymi zasadami trzy bezzatokowe i wyposażone w wiaty przystanki autobusowe umieszczone zostaną za rondem. Dodatkowo w obszarze skrzyżowania uzupełnimy infrastrukturę rowerową" - obiecuje ZDM.

Co się tyczy ronda u zbiegu ulic Augustówka i Zawodzie na Mokotowie, będzie ono nieco większe. Jego średnica wynosić będzie 27 metrów, a jego wyspa i narożniki, podobnie jak na Żoliborzu, zostaną obsadzone krzewami. Przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania wyposażone zostaną w azyle i dodatkowo doświetlone. Tutaj także przystanki autobusowe przeniesione zostaną za rondo.

Wartość pierwszej inwestycji wynosi 6,5 mln zł, natomiast mokotowskie rondo pochłonie 8,2 mln zł. Oba obiekty wybuduje firma Krol, która po podpisaniu umowy będzie miała 180 dni na realizację projektów. Ronda powstaną dzięki dofinansowaniu z rządowego funduszu "Polski Ład".

Czy w Polsce należy budować więcej skrzyżowań o ruchu okrężnym?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.