Pomachała kierowcy Hondy S2000. Chwilę później już jej nie było

Takie Hondy można dziś policzyć na palcach jednej ręki. Szczególnie w tak dobrym stanie. Dlatego po rozbiciu tego auta można poczuć prawdziwy żal. Kanarkowa S2000 skończyła na pasie zieleni zaraz po tym, jak inna kierująca wyraziła podziw dla jej wyglądu.

Motoryzacyjne ciekawostki znajdziesz również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Kciuk w górę w starożytnym Rzymie oznaczał życie, a kciuk w dół śmierć? Tylko w filmowych adaptacjach walk gladiatorów. W rzeczywistości było całkowicie odwrotnie. Kciuk w górę może być zatem naprawdę złą wróżbą i czasami dzieje się tak pomimo przeciwnych intencji.

Zobacz wideo Zderzenie dwóch aut w Lublinie. Policja opublikowała nagranie ku przestrodze

Pokazała kciuk Hondzie. Ta chwilę później została rozbita

Dobry przykład takiej sytuacji stanowi filmik użytkownika Marlie Honodel zamieszczony w serwisie TikTok. Niestety nie możemy dołączyć go do tego materiału, bo zniknął z serwisu. Możemy jednak opowiedzieć, co przedstawia. Otóż podczas jazdy autostradą Marlie spotkała kanarkową Hondę S2000. To był prawdziwy rodzynek z ogromnym skrzydłem nad tylną klapą. Amerykanka wyciągnęła zatem dłoń i pokazała kierowcy roadstera kciuk w górę. Na znak aprobaty i może trochę zazdrości. Niestety kilka metrów dalej samochód wypadł z drogi i został poważnie rozbity.

Nie do końca wiadomo czemu doszło do zdarzenia. Być może pochwalony właściciel chciał zaprezentować możliwości auta, ale to okazało się zbyt narowiste? Skutek jest taki, że aby S2000 wróciło teraz na drogi, musi przejść naprawdę gruntowny remont. Miejmy jednak nadzieję, że ktoś zdecyduje się na jego wykonanie. Bo mała Honda to naprawdę ciekawe auto.

Honda S2000 to naprawdę fajny i rzadki samochód

Honda S2000 zadebiutowała w kwietniu 1999 r. W ten sposób japońska marka chciała zrobić sobie prezent na 50. urodziny. Tego roadstera dotyczy kilka ciekawostek. Warto o nim wiedzieć chociażby to, że:

  • Nazwa S2000 pochodzi od pojemności silnika. Początkowo auto było napędzane wolnossącym benzyniakiem VTEC o pojemności 1997 cm3.
  • Choć Honda była jedynie małym roadsterem, miała część paneli deski rozdzielczej wyłożonych skórą. Nawet w segmencie pojazdów luksusowych w tamtym czasie opcja była mocno ekskluzywna.
  • Składanie materiałowego dachu w aucie trwa 12 sekund.
  • Honda S2000 jest klasycznym roadsterem. Ma długi przód i krótki tył. Silnik został wepchnięty za przednią oś. Napęd jest oczywiście tylny. Dodatkowo rama pojazdu została oparta na elemencie w kształcie litery X.
  • Testy drogowe samochodu odbywały się na torach w Europie i Japonii. W zaawansowanej fazie pojazd pokonywał nawet 720 km dziennie z dużymi prędkościami.
  • Produkcja Hondy S2000 zakończyła się w roku 2009. W ciągu dekady Japończycy sprzedali 112 636 egzemplarzy. To oznacza przeszło 11 tys. sztuk każdego roku. Dziś S2000 to biały kruk rynku wtórnego.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.