Więcej informacji z polskich dróg znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl. Tam też informowaliśmy swego czasu o coraz konkretniejszych planach wybudowania w Polsce elektrowni jądrowej. Znamy już lokalizację polskiej elektrowni jądrowej. Jeszcze w 2021 roku spółka Polskie Elektrownie Jądrowe wybrała ""Lubiatowo-Kopalino" w gminie Choczewo w województwie pomorskim. Ma to być preferowana lokalizacja pierwszej polskiej elektrowni tego typu. Oczywiście do jej uruchomienia zostało bardzo dużo czasu. Minimum dziesięć.
Do startu elektrowni zostało jeszcze dużo czasu. Na razie można podać tylko orientacyjne daty. Rząd zapowiadał, że pierwszy blok polskiej elektrowni ma zacząć działać w 2033 roku. Ma mieć około 1-1,6 GW mocy. Później co dwa-trzy lata ruszać mają kolejne. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomniała o elektrowni, ponieważ poinformowała o pracach, jakie trwają przy opracowywaniu planu, jak połączyć przyszłą elektrownię z polskimi drogami. W tym celu ma powstać nowa droga krajowa.
Dyrekcja podaje, że nowa droga krajowa połączy drogę ekspresową S6 na węźle Łęczyce z przyszłą lokalizacją elektrowni jądrowej w gminie Choczewo. Trasa będzie jednojezdniowa, o parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
Firma Transprojekt Gdański ma za zadanie pozyskać decyzję środowiskową oraz materiały do do ogłoszenia przetargu na realizację w formule Projektuj i buduj. Sam przetarg ma zostać ogłoszony na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Wykonawca ma na razie dwa zadania. Kiedy je skończy, będzie można zacząć szukać w przetargu firmy, która zbuduje drogę. W komunikacie czytamy,:
Teraz jesteśmy po drugiej turze spotkań , które odbyły się 19 i 20 czerwca w Łęczycach i Choczewie. Podczas zorganizowanych wydarzeń wstępnie przyjęty wariant rekomendowany przez projektanta spotkał się z dobrym przyjęciem przez mieszkańców i władze samorządowe
- komentuje GDDKiA. Połączenie elektrowni z drogą S6 będzie bardzo ważne dla jej prawidłowego funkcjonowania. S6 biegnie wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Połączy w przyszłości. Trójmiasto, Lębork, Słupsk, Koszalin, Kołobrzeg i Szczecin. Docelowo ma mieć ponad 360 km. W kilku miejscach łączy się oczywiście z innymi drogami szybkiego ruchu, co jest bardzo ważne dla logistyki.