Porsche Vision 357 Speedster, z wzornictwem nawiązującym do historycznego modelu 356 No. 1 Roadster, który zapoczątkował historię sportowych samochodów marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen, bazuje na modelu 718 GT4 e-Performance. Jego silniki elektryczne i akumulator pochodzą z modelu Mission R, a podwozie – z 718 GT4 Clubsport. Więcej o samochodach elektrycznych piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Typowo dla speedsterów koncepcyjny samochód ma spłaszczoną przednią szybę, która dodatkowo akcentuje monolityczne proporcje jego karoserii. Po prawej stronie znajduje się osłona wnętrza, niegdyś powszechna w autach sportowych z otwartym nadwoziem. Specjalny karbonowy element zapewniający ochronę w razie dachowania sprawia, że zagłówek kierowcy wydaje się zawieszony w powietrzu. Z tyłu znajdują się pokrywa gniazda ładowania i mocowanie klasycznego miękkiego dachu.
Dwukolorowa koncepcja z odcieniami szarości jest inspirowana designem historycznych aut wyścigowych. Koncepcję uzupełniają kontrastowe akcenty w kolorze niebieskim. Wisienką na torcie jest jubileuszowe logo z dużą liczbą 75 oraz dwoma rocznikami – 1948 (wprowadzenie do produkcji modelu 356) i 2023 (bieżący rok obchodów 75-lecia marki). Lusterka zewnętrzne zastąpiono kamerami; podobnie jak w klasycznych poprzednikach, nie są one umieszczone na drzwiach, lecz na przednich błotnikach. W modelu 357 z otwartym nadwoziem zyskały nowy, zoptymalizowany aerodynamicznie kształt, przypominający skrzydła.
Z siostrzanego, zamkniętego samochodu koncepcyjnego, znana jest czteropunktowa sygnatura przednich świateł o okrągłej formie (nawiązująca do 356). Tylne lampy umieszczono za wzorzystym układem punktów wyfrezowanych w samym nadwoziu. Ukłonem w stronę pierwszej historycznego 356 jest także pionowe żebrowanie tylnej pokrywy. Obręcze kół są 20-calowe z mocowaniem centralną śrubą wraz z osłonami z włókna węglowego.
Zestaw wskaźników na szczycie kolumny kierownicy ma formę przezroczystej płytki. Wyścigowa kierownica jest przykładem lekkości, a jej centralny panel wydaje się zawieszony w przestrzeni. Podobnie jak w przypadku nadwozia poszczególne elementy obsługi wyróżniają akcenty w kolorze niebieskim. Nisko zawieszony fotel ma skorupę wykonaną z CFRP, zintegrowaną z monokokiem. Kierowca siedzi na poduszkach pokrytych materiałem Race-Tex i jest mocno przytrzymywany przez sześciopunktowy pas bezpieczeństwa.
Cała deska rozdzielcza ma wykończenie z widocznym splotem włókien węglowych. Zamiast konwencjonalnego schowka na rękawiczki do dyspozycji są paski z tkaniny – można je wykorzystać do mocowania akcesoriów. Paski zastępują również konwencjonalne klamki. Ten szczegół, znany ze środowiska motorsportu, pozwala dodatkowo zaoszczędzić na wadze.
Po światowej premierze na Festiwalu Prędkości w Goodwood (impreza odbywa się w dniach 13-16 lipca 2023 r.), koncepcyjne auto zostanie zaprezentowane na zlocie Rennsport Reunion, który odbędzie się pod koniec września w USA. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.