Obwodnica Lipska, miejscowości połozonej na południowy- wschód od Radomia, będzie miała długość 6,4 km i poprowadzona zostanie w kierunku północno-południowym, po zachodniej stronie miejscowości Lipsko. Jej początek będzie znajdować się około 350 m na północ od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 754, a zakończenie około 500 m od nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 747.
Realizacja tego zadania w systemie "Projektuj i buduj" została podzielona na cztery etapy. Najpierw firma Budimex otrzyma plac budowy i będzie mogła rozpocząć prace w pełnym zakresie po wyznaczeniu granic pasa drogowego zgodnie z decyzjami ZRID. Następnie teren zostanie przeszukany przez saperów i archeologów. Kolejnym krokiem będzie wycinka drzew, krzewów i zdjęcie humusu, aby móc w końcu przystąpić do robót ziemnych.
Umowa z wykonawcą została podpisana w grudniu 2020 r., a wartość kontraktu wynosi prawie 110 mln zł. Prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2024 r., jednak termin może zostać przesunięty z powodu roszczeń wykonawcy, które wynikają z długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID. W takiej sytuacji wykonawca musi uzasadnić, że pojawiły się okoliczności, na które nie miał wpływu, a które utrudniły prowadzenie prac.
Celem budowy obwodnicy Lipska jest wyeliminowanie ruchu tranzytowego z miasta, który obecnie przechodzi przez drogę krajową nr 79. Dzięki temu projektowi poprawi się bezpieczeństwo mieszkańców, a także odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość w miejscowości Lipsko.
W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 planuje się wybudowanie dziewięciu obwodnic na Mazowszu. Obecnie dwie z nich, obwodnice Lipska (DK79) i Pułtuska (DK61/57), są już w trakcie realizacji. Postępowanie administracyjne dotyczące decyzji ZRID dla obwodnicy Pułtuska jest w toku, a społeczeństwo ma możliwość zapoznania się z dokumentacją do 27 lipca w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim. Szacuje się, że prace w terenie na tej obwodnicy rozpoczną się w drugiej połowie 2023 r. i zakończą w pierwszym kwartale 2025 r.
Pozostałe siedem obwodnic jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej, w tym studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej. Decyzję środowiskową dla obwodnicy Skaryszewa uzyskano na początku listopada 2022 r., natomiast postępowania administracyjne w sprawie wydania tego dokumentu są w toku dla obwodnic Ostrołęki, Zwolenia, Łącka i Sokołowa Podlaskiego.